tjena semestern... 🐝

Veckorna, dagarna, timmarna och minuterna passerade... Och tillslut kom min efterlĂ€ngtade semester. Hipp hipp hurra för mig! 🎉


Men dessförinnan skulle gĂ„rdagen avverkas. En förmiddag med Johanna, Franka, Carro och Elwira. Bara vi tjejer, hemma hos mig. Hade kört ut resten av familjen, bakade en rabarberpaj direkt nĂ€r jag vaknade och kokade kaffe medan regnet slog mot rutan. Snacka om mysmorgon... Sedan kom tjejerna och vi fick en hĂ€rlig förmiddag. Bebisgos! KĂ€nns himla roligt att vĂ„rt gamla tjejgĂ€ng utökas med minikopior av oss. En mini-Carro, en mini-Johanna och snart en mini-Emilia och en mini-Sara. Girlpower or what? 

PĂ„ tidiga eftermiddagen Ă„kte jag hem till mamma dĂ€r Edwin var och myste. Tog med mig resten av rabarberpajen som vi mumsade pĂ„ ute pĂ„ altanen. Sedan hade jag sĂ„dan tur att jag fick slumra pĂ„ soffan en stund. Perfekt uppladdning inför sista nattpasset... 

Eftermiddagen hemma gick fort. DĂ€remot var jag smart och tog ut min rast tidigt, dvs att jag började jobba klockan 18:00 istĂ€llet för 17:00. DĂ„ hann jag i lugn och ro Ă€ta middag hemma med familjen och umgĂ„s en stund. Sedan gick kvĂ€llen pĂ„ jobbet i en rasande fart. HjĂ€lp! Vips var det dags att krypa ner under tĂ€cket. Det blev lite sent, och jag sov otroligt dĂ„ligt inatt... Tror jag vaknade fyra gĂ„nger mellan klockan 01:30-06:45. Men gissa om det var lĂ€tt att kliva upp imorse Ă€ndĂ„?! Koka lite kaffe, skrota runt, vĂ€nta in kollegorna och sedan skutta ut till bilen! Okej, jag skuttade knappast... Men jag hade gjort det om jag kunnat. Lovar! 

VĂ€l hemma möttes jag av min lilla familj som Ă„t frukost och tittade pĂ„ sommarlovsmorgon pĂ„ teven. Jag passade pĂ„ att slĂ€nga in en tvĂ€tt medan jag Ă€ndĂ„ hade Ă„ngan uppe. Sedan tömde jag och lilleman poolen. 2000 liter vatten bara... I samma veva sĂ„gade Mattias ner ett par grenar pĂ„ ett av Ă€ppeltrĂ€dena. Vill ha ner hela trĂ€det, men fĂ„r nöja mig med grenarna sĂ„ lĂ€nge. HĂ€ngde Ă€ven tvĂ€tten ute och gosade med min virvelvind till unge. Det gĂ€ller att passa pĂ„ de enstaka minuterna han Ă€r still pĂ„ en dag! 

Till lunch blev det pasta och pastasĂ„s, sedan fick vi fikafrĂ€mmande i form av lillemans farmor och farfar. SĂ„ roligt att Ingemar var pigg nog att hĂ€lsa pĂ„. Han har inte varit hĂ€r sedan förra sommaren, och det har ju hĂ€nt en del sedan dess... Vi fikade rulltĂ„rta och hade en trevlig stund. 

Vips var klockan snart middagsdags, och vi hade ju faktiskt bjudit hem gĂ€ster. Mamma och pappa kom hit och firade in semestern med oss! Grillat kött, korv, majs, potatisgratĂ€ng, fetaostsallad och sĂ„ser. Mmm... Sedan hade jag Ă€ven bakat en blĂ„bĂ€rspaj som vi avnjöt med vaniljglass och kaffe. Gissa om vi blev mĂ€tta? 

Skönt att hĂ€nga pĂ„ altanen en stund efterĂ„t, bara slappna av och smĂ€lta maten. Anette och Janne kom hit en svĂ€ng med, med en liten försenad present till Mattias. Direkt frĂ„n Bulgarien! đŸș

Nu Ă€r vi ensamma och grabbarna har flyttat in i tvĂ€ttstugan. Ja, den blivande tvĂ€ttstugan alltsĂ„. Edwin Ă€r sĂ„ gullig nĂ€r han "hjĂ€lper" pappsen sin att jobba. SjĂ€lv har jag plockat ihop i trĂ€dgĂ„rden, tagit in tvĂ€tten som hĂ€ngt ute hela dagen och smĂ„plockat lite i köket. KĂ€nner mig totalt slut och matt nu. Om jag blundade sĂ„ skulle jag somna pĂ„ en gĂ„ng... Blir en tidig kvĂ€ll för att ladda inför morgondagen. Vi kan vĂ€l hoppas pĂ„ lite sol och inga stormvindar? Men oavsett vad det blir för vĂ€der - fy farao vad jag ska njuta av semestern! đŸ€đŸŒžđŸ“âš“ïžđŸłđŸŒș🐝



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0