strandhäng... 🌾

Åh, vilken fantastisk första semesterdag jag fått njuta av... Tänk att få vakna utvilad vid 08-tiden, pussa på lilleman, dra upp rullgardinen och mötas av strålande solsken. Edwin och jag kom direkt överens om att det skulle bli strandhäng idag, så vi väckte pappsen och gjorde iordning frukost. 


Runt 09-tiden började vi bli redo. Packade bilen full med badlakan, solstolar, maxad kylväska och leksaker till lilleman... Mot playan! 😎 

Och vilken dag vi fick. Strålande sol hela dagen, dock lite blåst till och från. Vi var ensamma på stranden till strax efter 12-tiden. Lyxigt värre! Det var rätt kallt i vattnet, så familjens två badkrukor badade inte. Jag var däremot i och simmade lite, skönt att svalka av sig! 🐳

Edwin hade superroligt och lekte massor vid strandkanten. Vi hade även med oss målarbok och pennor, bästa strandmyset. Kylväskan var även packad med en massa gott, så det gick ingen nöd på oss... Hade pasta över från gårdags lunch och fetaost-sallad från gårdagens middag = en god pastasallad om man tillsätter lite korv. Perfekt lunch på stranden! Även morfar kom förbi en sväng, ja en helhärlig dag har vi haft. Strandhäng från 09:30-14:00 ger semesterfeeling deluxe! 

Väl hemma tog vi igen oss lite på varsitt håll allihopa... Mattias åkte och fiskade. Edwin la sig i soffan och chillade framför en film. Själv slängde jag in en tvätt och packade upp allting. Hade även tur att gårdagens middag räckte tills idag, sååå skönt att slippa middagsstöket denna Lördag. Jag och lilleman värmde en varsin tallrik. Efter matem hoppade vi in i duschen och gjorde oss rena och fina... 🙏🏼

Resten av kvällen har varit härlig den med. Fick ett ryck och bakade en sats med bröd, extra gott kvällsfika... Sedan har jag och lilleman tittat på roliga youtubeklipp och skrattat. Nu sover lilla älsklingen och jag pysslar med lite fotoböcker. Har ju gjort för åren 2014 2015 och 2016 för längesedan och haft sparade, men har inte beställt dem än. Tyckt att jag inte haft råd... Men nu är det gjort. Skönt att vara i fas, och kunna börja med årets bok. Innan jag beställde kom jag på att det brukar finnas rabatter på de flesta fotosidor, så jag googla lite - och mycket riktigt 25 % på fotoböcker. Tipptopp! 

Snart ska jag krypa ner i sängen och läsa lite. Är verkligen inne i en läsperiod nu, sommar sommar sommar! Men först en tur ner till tvättstugan och kolla om torktumlaren gått klart. Har haft en sååå härlig dag, men nu är jag trött och slut... Ska bli skönt att sova! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0