söndagslunk... 🐜

Söndag. En lugn och ledig dag. Solen har varit på besök och vindarna har varit gaaanska varma. Lagomt sommarväder tycker preggot... 


Förmiddagen ägnade vi åt att städa i lekstugan. Om det var behövligt? Ja... Kan säga att man knappt kom in där. Så mycket grejer och en massa skit. Fram med en sopsäck, flytta grejer dit dom hör hemma, städa och göra lite mysigt. Nu är det ordning och reda, ett tag iallafall. Barnen kan äntligen leka där inne igen! 

Efter lunch åkte Mattias och spelade golf. Edwin ville chille inne med sin bilar, samtidigt som han tittar på zombie-trucks på youtube. Min galna kille som älskar allt som har med spöken, monster och zombies att göra... 😅 

Själv hoppade jag i bikinin och fick en lugn stund i poolen. Sommarens bästa köp! Där flöt jag omkring i godan ro på den stora badringen och svalkade mig. Ljuvligt skönt.  Doppade mig lite då och då. Men mest flöt jag omkring och blundade mot solen. Finfint... 🐳

Fram mot eftermiddagen gick jag in och duschade och gjorde mig redo för lite pizzamys i Strömsbruk. Dags att hämta Elias, och då är det mysigt att umgås en stund. Vi köpte med oss olika pizzor och göttade oss rejält. Sedan lite kaffe och morotskaka på det, medan barnen lekte och spelade fotboll. Fint avslut på söndagen! ❤️ 

Väl hemma blev det en varsin dusch för de svettiga bröderna... Sedan myste dom i soffan framför Youtube medan pappsen renoverade lite och jag kokade gröt. Ja, det kändes bra med grötkvällsfika efter den flottiga pizzamiddagen. Och barnen åt upp en stor portion var. Sedan var dom nöjda och trötta. Min kära moder hade lånat en massa nya böcker på biblioteket till barnen (monsterböcker till en och fotbollsböcker till den andra) så vi läste några ikväll, tills dom somnade sött. Godnatt älsklingar! 

Mattias har donat med den blivande tvättstugan. Så spännande... Jag kommer med ideerna och han fixar. Bästa! Hoppas det blir klart innan vår lilla bebis anländer. Det är ju liksom tre "rum" i en renovering, kan man säga. Tvättstuga, nytt badrum och lekrummet ska förvandlas till vårt sovrum är det tänkt. Så det är en del att göra... Men vi är igång iallafall. Heja! 🔨




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0