nedräkning... 🌞

Helgen kom och helgen gick. Det kändes drygt i fredags när jag klev på mitt 8 till 17-pass. Men jag fick ju sluta tidigare, och vips var första jobbdagen av tre avklarade.


Lördagen innebar ett pass mellan 9-20, men även då hade jag en timme till godo. Plus att vi alltid, oss kollegor emellan, brukar bjuda varandra på sovmornar. Så jah jobbade bara mellan 10-19, väldigt skönt med en tidig kväll. Kom dock hem till ett tomt och tyst hus... 

Edwin hade försvunnit till mormor och morfar för övernattning. Mamma hade varit barnvakt till både honom och Elias under dagen, medan karlarna jobbade med tvättstugan. Mamma hade tagit med barnen på loppis, lunch på mcdonalds, glass och promenad vid båthamnen. Myspys. Sedan hade mamma kommit med idén om att Edwin skulle övernatta hos dem, så att Elias fick lite egentid här hemma. Storebrorsan var inte sen å nappa på det förslaget, han försökte övertala sin lillebror att det var en jättebra idé. Haha. Länge sedan Elias fick en kväll för sig själv, så det behövdes nog. 

Mattias och Elias spenderade kvällen på golfbanan. Öva lite utslag och puttar. Elias hade stolt med sin lilla golfbag. Nyttigt med lite pappatid... Jag gjorde varma mackor tills dom kom hem, sedan fortsatte grabbkvällen med tv-spel. Elias blev vaken länge, men soooom han myste! ❤️

Idag vaknade vi upp till söndag. Inte vilken söndag som helst, utan vår kära pappa Mattias födelsedag. Elias och jag smög upp före honom och fixade en frukostbricka. Kaffe, mackor och ett litet paket. Sedan väckte vi pappsen med skönsång och serverade frukosten ute på balkongen. Vi ska fira både Mattias och mamma imorgon, med hamburgefest, eftersom jag skulle spendera hela söndagen på jobbet... 

Ja, strax innan 10-tiden lämnade jag hemmet. Kändes lite drygt, men jäklar vad tiden sprungit iväg. Vips var klockan 19:00 och jag insåg att jag inte tagit ut min rast. Bye bye jobbet, en timme tidigare idag med. Tjoho, nu är jobbhelgen över! Nedräkningen börjar på allvar... Nu är jag ledig tills onsdag. Då jobbar jag kväll. Sedan ett nattpass på torsdag. Och efter dom två passen - SEMESTER! 🌺

Söndagkvällen blev lugn. Trötta barn snarkar ikapp och jag joinar snart med. Barnen hade hälsat på sin farmor och farfar idag. En rolig dag enligt kidsen, för där finns massor med äventyr. Men nu är dom sagt söndagen snart ett minne blott. Ser fram emot en ledig dag imorgon. Kalas med nära och kära. Beställer lite sol också... 🍀



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0