lata dagar... đŸŒ„

Veckan rullar pĂ„ och dagarna avlöser varandra. Inte för att jag har nĂ„gon direkt koll pĂ„ veckodagarna under semestern... 


IgĂ„r hade vi iallafall tisdagen pĂ„ besök. En grĂ„ och regntung dag... Men har man sommarlov sĂ„ fĂ„r man försöka klura ut lite utflykter och Ă€ventyr Ă€ndĂ„. Finns gott om gratisĂ€ventyr som lilleman uppskattar minst lika mycket som ett dyrt besök i Furuvik. Till exempel en heldag i bĂ„thamnen! ⚓ 

Vi packade med oss gott fika, plockade upp gammelmormor efter vĂ€gen och bad en tyst bön att regnet skulle hĂ„lla sig undan. Sedan strosade vi runt i hamnen. Tittade pĂ„ stora bĂ„tar, hoppade över vattenpölar, sprang runt och busade (obs ej preggot) och hade Ă€ven tur att fĂ„ vara med nĂ€r en stor lyxbĂ„t kom in och skulle tanka. Det var coolt tyckte Edwin! 

NĂ€r vi stannade intill havet och fikade kom en liten regnskur. Men vi hade vagnen med sĂ„ lilleman kröp in i den och hade myspys, som han sa. Det var bara en snabb skur, sedan kunde vi promenera mot bilen i lugn och ro. Ingen brĂ„dska alls. Vi blev ute bra lĂ€nge, sĂ„ mitt lilla energiknippe till son fick springa av sig ordentligt... đŸ‘ŒđŸŒ

NĂ€r vi kĂ€nde oss nöjda svĂ€ngde vi in pĂ„ ErikshjĂ€lpen och gjorde nĂ„gra klĂ€dfynd. Det har blivit dĂ„ligt med loppisrundor i sommar, kanske blir bĂ€ttre under sensommaren... DĂ€refter slĂ€ppte jag av Edwin och gammelmormor hemma hos henne, det vankades nĂ€mligen sleepover dĂ€r! âœŒđŸŒ

Edwin var taggad och vinkade glatt hejdĂ„ till sin trötta mamma. SjĂ€lv svĂ€ngde jag in pĂ„ Röda Korset och fyndade en klĂ€nning, sedan hem hem hem! 

LĂ„g pĂ„ altansoffan hela eftermiddagen och slöade. LĂ€ste, slumrade till, fikade, drack kaffe och bara njöt av lugnet. Ljuvlig eftemiddag... Men lite senare var jag tvungen att rycka upp mig. Körde igĂ„ng en maskin tvĂ€tt och förberedde middagen. Det blev egengjorda hamburgare pĂ„ grillen, en hĂ€rlig middagsdejt pĂ„ tu man hand med Mattias. Mums! 🍔

Resten av kvĂ€llen var lugn och skön. Lite ovant utan barn hemma, Ă€ven om det faktiskt var andra kvĂ€llen denna vecka. Vi lĂ„g i soffan och tittade pĂ„ fotboll, lĂ€ste och Ă„t lite gott. 

Imorse vaknade jag utvilad vid 08-tiden. Helt ensam i huset. Gick ner och Ă„t frukost i lugn och ro, sedan packade jag dagens Ă€ventyrsvĂ€ska. En dag pĂ„ stranden! đŸŒŸ

Även om inte solen strĂ„lade frĂ„n en klarblĂ„ himmel sĂ„ tĂ€nkte vi att lite strandhĂ€ng aldrig Ă€r fel... SĂ„ med fikavĂ€skor och massor av leksaker slog vi oss ner pĂ„ stranden. Jag, Edwin och gammelmormor. Till en början hade vi helt okej vĂ€der. Sol, varmt och vindstilla. Efter en timme blev det dock lite tjockare med moln... Men vi badade Ă€ndĂ„, plaskade, lekte och hade det gött. Edwin hade himla roligt, och det betyder mest. 

Efter en pannkakslunch (bĂ€sta strandlunchen) och lite mer lek Ă„kte vi hemĂ„t. Nöjda och trötta. VĂ€l hemma satte lilleman igĂ„ng med sin billek, sjĂ€lv pysslade jag med lite av varje... SlĂ€ngde in en tvĂ€tt, förberedde middagen och hann Ă€ven lĂ€sa en stund pĂ„ altanen. 

NĂ€r Mattias kom hem frĂ„n jobbet Ă„t vi middag. Preggot var sugen pĂ„ stuvade makaroner och köttbullar, och dĂ„ blir det sĂ„. Rullade köttbullar för glatta livet, ingen sommarmat precis. Men gott var det! 

Nu börjar det bli kvĂ€ller. Mattias och Edwin Ă€r ute och spelat fotboll, medan jag sitter pĂ„ altanen och dricker kaffe. Ska strax ta mig ner till tvĂ€ttstugan och se om torktumlaren gĂ„tt klart. Sedan Ă€r det dags att börja göra sig natteklar... Fika, duscha och krypa ner under tĂ€cket. Ja, lilleman iallafall. Jag ska försöka hĂ„lla mig vaken en stund till och lĂ€sa lite. 



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0