kramar ur det sista... đŸ‘ŠđŸŒ

Torsdagmorgon... Solen lyser, som den Ă€ndĂ„ gjort rĂ€tt mĂ„nga dagar i början av sommaren. Men sĂ„ har vi ju Ă€ven dom dĂ€r förbannade isvindarna frĂ„n norr. NĂ„vĂ€l, jag vet att man inte ska hĂ€nga upp sig pĂ„ vĂ€der och vind. Inget att göra Ă„t. Det Ă€r bara att hĂ„lla tummarna för att vindarna snart vĂ€nder! 


Tar gĂ€rna emot sommaren den 14 juli nĂ€r jag kliver av mitt nattpass och gĂ„r pĂ„ semester. Ja, det ska bli sĂ„ underbart med en lĂ„Ă„Ă„ng ledighet. Just nu gĂ„r jag lite pĂ„ sparlĂ„ga, kramar ur det sista av min ork... KĂ€nner mig otroligt stressad över att det Ă€r sĂ„ mycket jag vill hinna med innan mitt break pĂ„ 1 Ă„r. Men som en kĂ€r kollega sa - det du inte hinner kommer nĂ„gon annan att hinna Ă„t dig. 

Efter min jobbnatt i mĂ„ndags har jag kĂ€nt mig mer zombilik Ă€n vanligt. Det blev en vaken natt, vilket kĂ€ndes tufft pĂ„ tisdagen. Mattias slet med min blivande tvĂ€ttstuga, men jag hade tur att barnen var sĂ„ fantastiskt snĂ€lla och förstĂ„ende. Dom föreslog att dom kunde leka uppe medan jag lĂ„g i nĂ„gon av deras sĂ€ngar och slumrade. Sagt och gjort... Tack Ă€lsklingar för att ni fick mig att orka med eftermiddagen! 

DĂ„ blev det bland annat handling, lax-middag, chill ute pĂ„ soldĂ€cket och barnen badade nĂ€r solen kikade fram. Trots 16 kalla grader i luften... Tokar! Men det var roligt att se hur fint dom lekte ihop i vattnet och hur roligt dom hade. En hĂ€rlig eftermiddag blev det trots allt. Jag fick till och med lust till att baka lite. Skickade ut Mattias för att hĂ€mta in ett knippe rabarber (finns nĂ„gra tappra stjĂ€lkar kvar!) sedan satte jag igĂ„ng. Snacka om att vi fick njuta av lyxigaste kvĂ€llsfikat pĂ„ altanen sen... Varm rabarberpaj med vaniljglass. Mmmm! đŸ‘ŒđŸŒ

Onsdagen spenderade jag pĂ„ jobbet. Hade sju timmar pĂ„ schemat, men det blev nog sammanlagt elva timmar... Sa jag att jag var stressad? Men det kĂ€ndes Ă€ndĂ„ som en bra dag att jobba över pĂ„ och fĂ„ viktiga saker gjorda. Visste att barnen hade det roligt utan mig hĂ€r hemma, eftersom Ida och Johanna var pĂ„ besök och badade och lekte. AlltsĂ„, inget dĂ„ligt samvete. PĂ„ vĂ€gen hem stannade jag till och shoppade presenter till helgens födelsedagsbarn. Mamma och Mattias. KĂ€nde mig riktigt nöjd nĂ€r jag Ă„kte hem, fick sĂ„ mycket gjort och kunde stryka mycket pĂ„ "sista-rycket-listan" min... 

VĂ€l hemma blev det bus och mys med Edwin. Ja, storebrorsan hade lyckats smyga med hem till sin mamma för en dags övernattning sĂ„hĂ€r mitt i veckan. Lyxigt tyckte han nog! 

PĂ„ sena kvĂ€llen Ă„kte jag till jobbet igen. Ja ni hör ju... Hade faktiskt planerat en aktivitet med tvĂ„ av "mina" ungdomar. SkrĂ€ckfilm pĂ„ bio. SĂ„ det var ju inte direkt ett betungande uppdrag. Ska ta ut dessa timmar i helgen och sluta tidigt nĂ„gon kvĂ€ll, det Ă€r det vĂ€rt. Bli bjuden pĂ„ bio och i utbyte fĂ„ sluta tidigare i helgen, lĂ„ter helt galet. Haha!   

Idag var jag trött nĂ€r jag vaknade. Men Mattias överraskade med kaffe/frukostbricka uppe pĂ„ balkongen. DĂ„ gick det lĂ€tt att vakna till liv. Efter dusch och en kopp pĂ„tĂ„r Ă€r jag fit for fight. En ledig torsdag! Har slĂ€ngt in en tvĂ€tt. TvĂ€ttmaskinen stĂ„r nere i kĂ€llaren nu under renoveringen, sĂ„ det gĂ€ller att passa pĂ„ att tvĂ€tta de dagar som tvĂ€tten kan hĂ€nga ute pĂ„ tork. Annars blir det ett jĂ€kla bĂ€rande och springade. Men jag Ă€r glad att vi Ă„tminstone kan anvĂ€nda tvĂ€ttmaskien dĂ€r nere, annars hade det blivit hyfsat tufft... 

Ska snart hĂ€nga tvĂ€tten, sedan blir det chill i solen en stund innan vi ska Ă„ka till Mössön. Mattias ska göra ett jobb hos Elias mormor och morfars stuga, sĂ„ Elias ska ocksĂ„ dit. Sedan lockar vi med honom hem med oss igen. Minigolf, mjukglass och poolbad kanske fungerar? Ska bli skönt med en ledig dag, för sedan kör jag pĂ„ hela fredag, lördag och söndag. Heja heja! 🍀



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0