jobba jobba... ☕️

Måndag! Och tänka sig att jag hade sådan tur att både storebror och lillebror sov till 08-tiden. Alltid skönt med sovmorgon... 🙏🏼


Sedan hade vi en lugn morgon. Mattias firade sin första dag på semestern genom att åka och jobba. Tokfan... Hemma lekte barnen bra ihop och jag fick dricka kaffe (med påtår) i lugn och ro. Rätt mysigt när allt var grått och trist ute. Man kan ju inte begära sol varje dag, tyvärr. Fast å andra sidan behövs dessa gråa dagar om det ska hända nått nyttigt i hemmet... 

Idag körde jag och Elias hårt. Kanske lite för hårt... Vi flyttade upp exakt alla barnens leksaker till rummet uppe. Alla möbler också. Rätt mycket hamnade nere i förrådet i väntan på varsitt rum till kidsen. Men ja. Vi har alltså tömt barnens nuvarande lekrum, och det var inte direkt lite saker. Och envis som man är släpade jag upp alla möbler till övervångingen helt själv. Kände till slut i magen att jag måsta ge mig så vi inte får en julibebis... Det blev lunch och vila på soffan en bra stund efteråt. 

Eftermiddagen var lugn. Mattias kom hem och överraskades av vårt ryck i lekrummet. Nu går det lättare att jobba där. Han satte upp plast på reglarna så att det inte ska dämma så mycket när han sågar upp öppningen till toaletten. Imorgon kommer rörmokaren och ska fixa sin del, sedan får vi se vad nästa steg är... Barnen ville "hjälpa till" att fixa. Själv donade jag med maten. Han i lugn och ro äta, duscha och packa väskan innan det var dags för nattjobb. Gillar dessa pass, man får liksom två gratis hemmadagar innan och efter! 

Nu ligger jag på jobbet och ska snart sova. Har med mig min bok, så jag ska läsa någon sida tror jag. Är bra jäkla trött, har vart rätt mycket ikväll... 😴




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0