it's a miracle... 🙄

Onsdag. Mitten pĂ„ veckan. Regningt vĂ€rre. SĂ„ gissa vad jag har gjort idag? Jag har dammsugit - it's a miracle... Ja, det var nog banne mig tvĂ„ eller tre veckor sedan det blev gjort. Men jag har fyra starka anledningar till att inte skĂ€mmas: det Ă€r sommar, vi renoverar hemma, jag Ă€r gravid och jag jobbar heltid. DĂ„ Ă€r det okej att leva lite snuskigt... 🙄


Först fick vi en skön sovmorgon av lilleman. Edwin har börjat sova till 08:30-09:00 varje morgon nu, snacka om lyxigt. Dessutom hade jag en bra natt och sov nĂ„gorlunda skönt. Hurra! 

Efter frukost satte vi igĂ„ng med stĂ€dningen... Mattias och Edwin Ă„kte med en överfull bil till sopsorteringen medan jag hĂ€rjade runt med dammtrasan, dammsugaren och golvmoppen. Fyfabian hur hĂ€r sĂ„g ut. Men sĂ„ galet skönt att fö njuta av lite rena golv igen... StĂ€dade toaletten med. SĂ€ngarna bĂ€ddades ju rena igĂ„r. Hela huset rent med andra ord - utom tvĂ€ttstugan dĂ„. Men det tar sig dĂ€r med, lĂ€ngtar verkligen tills det blir fĂ€rdigt med bĂ„de tvĂ€ttstuga och nytt sovrum till oss! đŸ™đŸŒ

Efter stĂ€drycket Ă„t vi lunch, sedan tog jag en dusch och pustade ut pĂ„ altanen. Mattias hade köpt min favoritdricka, ingefĂ€ra, sĂ„ den avnjöt jag samtidigt som regnet smattrade mot taket. Hörde Ă€ven lite Ă„sksmĂ€llar, myspys... Men vid 13-tiden var det dags att pussa familjen hejdĂ„ och bege sig mot jobbet. NÄSTSISTA PASSET INNAN SEMESTERN! 

Och hĂ€r sitter jag Ă€n. Galet lugnt ikvĂ€ll, men Ă€r tvungen att hĂ€nga kvar till 23:30 typ. HĂ„ll ut... Somnar nĂ€stan! LĂ€ngtar hem efter sĂ€ngen. Ska bara stanna till hos mina kusiner pĂ„ vĂ€gen hem inatt och plocka lite pioner (lovar att jag fĂ„tt tillĂ„telse!) medan sedan ska det soooooovas. Imorgon ska jag Ă€ntligen fĂ„ trĂ€ffa Franka och hennes mamma, plus Elwira med mor. Det blir mysigt, en perfekt uppladdningen inför nattpasset som Ă€ven Ă€r det sista pĂ„ en mycket mycket lĂ„ng tid... 🍀



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0