hemmapyssel... 🐱

Torsdag. Edwin gjorde morgon alldeles för tidigt, och kunde inte somna om. Det mĂ„ste ha berott pĂ„ vĂ€rmen (och dom envisa fĂ„glarna som skrek utanför fönstret) för annars brukar lilleman sova lĂ€nge. Men ja, det var en varm natt sĂ„ vi var alldeles klibbiga nĂ€r vi vaknade... UuuÀÀk. 


Efter frukosten rev vi av alla svettiga sĂ€ngklĂ€der och gick ner till tvĂ€ttstugan. Alla tĂ€cken och kuddar hĂ€ngdes ut pĂ„ altanen. Det blĂ„ser igenom rĂ€tt bra dĂ€r, och lite svalare vindar dĂ„ och dĂ„. DĂ€r fick dom hĂ€nga och frĂ€scha till sig hela dagen! đŸ‘ŒđŸŒ

Vi har haft en lugn dag. Har blivit mycket vila mellan besöken i tvĂ€ttstugan. BĂ€sta mormor och mormor kom hit mitt pĂ„ dagen och dukade fram korv-lunch. Alltid en hitt pĂ„ sommaren... Sedan blev det vaniljglass och kolsĂ„s till efterrĂ€tt, perfekt. Innan vi sa hejdĂ„ Ă„kte vi en svĂ€ng till butik BaraKlara hĂ€r i Forsa. SĂ„Ă„Ă„ fina klĂ€der och prylar. Det blev ett par byxor och ett nappband till lillasyster. Edwin charmade mormor och shoppade loss bland smĂ„bilarna och en glasströja. Finfint. 

Eftermiddagen har gĂ„tt Ă„t till att lĂ€sa, Ă€ta middag och hĂ€nga smĂ„ miniklĂ€der pĂ„ tork. Ja, jag har tagit mig i kragen och börjat tvĂ€tta upp alla bebisklĂ€der. Lika bra att börja förbereda medan orken finns! Jag gĂ„r in i vecka 33 efter helgen, och Edwin föddes ju faktiskt i vecka 36+ sĂ„ man vet aldrig vad som hĂ€nder... Tur vi har vagn, sĂ€ng, babyskydd, babynest och en massa annat fixat redan. 

Strax innan 17-tiden var jag tvungen att Ă„ka in till Jysk. Jo, jag rĂ„kade visst tumla sönder vĂ„rt madrasskydd... Men det var nog lika bra, det har hĂ€ngt med ett tag. Lyckades norpa det allra sista madrasskyddet, sedan kom jag Ă€ntligen ihĂ„g att köpa en riktig bĂ€ddmadrass till Edwin. Han har kört med ett tunnt madrasskydd direkt pĂ„ sĂ€ngen bara, men nu börjar ju han bli lite tyngre sĂ„ det Ă€r inte direkt skönt. Och för Elias har det varit tvĂ€rtom, han har haft en rejĂ€l bĂ€ddmadrass men inget madrasskydd. SĂ„ jag köpte ett sĂ„nt till honom. Plus nya lakan fick grabbarna. Drog ett varv inne pĂ„ Dollar för lite nödvĂ€ndighetsshopping ocksĂ„. RĂ€tt skönt att strosa runt alldeles ensammen... 

NĂ€r jag kom hem bĂ€ddade jag rent i alla sĂ€ngar. Extra roligt med nya och frĂ€scha madrasser/skydd. Edwin blev himla nöjd med sin sĂ€ng och hoppade in madrassen rejĂ€lt innan lĂ€ggdags. Fast först - kvĂ€llsfika och en dusch, seeeen fĂ„r man krypa ner i en renbĂ€ddad sĂ€ng. 

Samma regler gĂ€ller för dom vuxna. Efter lite kvĂ€llsfika och prat/skratt pĂ„ altanen med Mattias och Peter hoppade jag ocksĂ„ in i duschen. Och precis just nu ligger jag nedbĂ€ddad och bara njuter! Ska lĂ€sa en liten stund och sedan tackar jag för mig. En skön och lugn dag med lite hemmapyssel, det passar perfekt dessa grĂ„a dagar... ☁




Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0