hej hopp fredag... 🌞

Efter en ledig torsdag kom fredagen, som inneburit jobb jobb jobb. Men lĂ„t oss backa lite till gĂ„rdagen... Jag hade ju en ledig dag dĂ„, och den blev bara sĂ„ hĂ€rlig. Exakt vad jag behövde! đŸ™đŸŒ


Vi Ă„kte ju ut till Mössön för att Mattias skulle jobba lite, och sĂ„ var ju Elias dĂ€r i sin mormor och morfars stuga. Vilken stuga... En sĂ„dan skulle man ha! Vi blev lvar nĂ„gon timme och hade turen att bli bjudna pĂ„ strĂ„lande sommarvĂ€der, korvlunch och kaffe. Vilken lyx! Barnen lekte fint och fĂ„ngade smĂ„fisk med hĂ„v frĂ„n bryggan. Vi tjejer solade och njöt. Verkligen en sommaridyll. 

PĂ„ tidiga eftermiddagen tackade vi för oss och Ă„kte vidare. Mot Ankarmon för en match minigolf. Elias var taggad till tusen. Edwin var med i början, sedan körde han sitt egna lilla Ă€ventyr. En mysig stund fick vi iallafall, en varsin god glass. Sommarmys! 🌞 

VĂ€l hemma blev det ett dopp i poolen för barnen. Edwin Ă€r lite badkrukig av sig, sĂ„ det blev ett snabbdopp för honom. Elias dĂ€remot Ă€r en riktig fisk. Oj vad han hoppade och dök. Försökte fĂ„nga honom pĂ„ bild, men det var svĂ„rt. Roligt hade han iallafall... Sedan blev det en sen och enkel middag i form av pasta och kryddig tomatsĂ„s. Det gick hem hos barnen iallafall, och dĂ„ Ă€r det en lyckad middag. 

PĂ„ kvĂ€llen kom mamma och pappa hit. Pappa hjĂ€lpte Mattias i tvĂ€ttstuge-bygget och mamma höll oss andra sĂ€llskap. Vi drack kvĂ€llskaffe och fikade pĂ„ altanen, sen myste barnen ner sig under en filt med mormor/bonusmormor och kollade pĂ„ ett gammalt barnprogram sen hon var liten. Myspys. DĂ„ passade jag pĂ„ att vika den torra tvĂ€tten som hĂ€ngt ute hela dagen och sedan ta en skön dusch. Mamma stannade och lĂ€ste en godnattsaga för barnen, sedan sa vi hejdĂ„. Barnen somnade en stund senare, och sĂ„ Ă€ven jag... Tacksam för en fin ledig dag. 

Idag har jag som sagt jobbat. Men det har varit en bra jobbdag. Har Ă„ter igen fĂ„tt mycket gjort, dessutom fick jag sluta tidigare. Hade nĂ„gra timmar tillgodo, sĂ„ jag vĂ€xlade in tvĂ„ timmar idag och fick sluta 15:00 istĂ€llet för 17:00. Imorgon tĂ€nkte jag ocksĂ„ smita en timme tidigare. HĂ€rligt! 

Efter jobbet blev det en liten helghandling. Sedan var det ljuvligt att komma hem tidigt till familjen. NĂ€stan direkt började vi med middagen som blev pesto-kyckling. Elias favorit, tror han Ă„t tre portioner. Vi satt ute pĂ„ altanen, mys... Efter maten fortsatte Mattias med renoveringen, barnen lekte ute och jag drog fram grĂ€sklipparen. Det var pĂ„ tiden! Är glad att jag fortfarande orkar med den sysslan, sĂ„ hĂ€rligt dessa fina sommarkvĂ€llar. NĂ€r jag var fĂ€rdig blev det fredagsmys pĂ„ altanen med chips och lite godis. Uppskattat av barnen som myste rejĂ€lt... 

KvĂ€llen kom och barnen fortsatte att leka hur bra som helst ihop. LĂ€t del vara ute extra lĂ€nge bara dĂ€rför. SjĂ€lv gick jag och plockade med allt möjligt. Det ser ut som en svinstia pĂ„ golven, men jag försöker hĂ„lla lite ordning och reda. LĂ€ngtar tills golvet blir lagt sĂ„ vi slipper alla jĂ€kla sĂ„gspĂ„n. Ingen idĂ© alls att dammsuga för ens det Ă€r klart. Men det Ă€r nyttigt för mig, att lĂ„ta det vara lite skitigt och stökigt. Är det renovering och sommar sĂ„ Ă€r det fullt tillĂ„tet. 

Runt 20:30 fick jag in barnen. Lite kvĂ€llsfika, sedan fick tvĂ„ skitiga ungar ta en dusch. Rena, fina, mĂ€tta och trötta kröp dom sedan ner i sina sĂ€ngar och planerade tillsammans att dom genast skulle ut och leka samma lek efter frukosten imorgon. Fina bröderna bus, ibland kan dom... Vi lĂ€ste tvĂ„ böcker och sjöng nĂ„gra sommarsĂ„nger. Sedan sussade dom sött. 

SjĂ€lv tog jag en dusch, skrubbade grĂ€siga fötter och myste ner mig i soffan pĂ„ altanen med min andre hĂ€lft. Godismys i sommarkvĂ€llsluften... Fin fredag! 🍀

Nu har jag fyra pass att beta av innan jag ocksĂ„ gĂ„r pĂ„ semester. Ja, precis om en vecka. DĂ„ gĂ„r jag av mitt pass pĂ„ fredagmorgon.... Heja heja heja. Men nu ska jag ta in en matta som hĂ€nger pĂ„ tork ute, sedan krypa ner i sĂ€ngen. Är trött i bĂ„de knopp och kropp! Vecka 30 nĂ€rmar sig med stormsteg, sĂ„ det Ă€r nog helt normalt att börja kĂ€nna sig extra tung i kroppen och trött i huvudet... 🙄



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0