härliga sommarlov... 🍉

Sommarlovsdagarna byter av varandra, och vi bara myser med... Tar dagen som den kommer och rättar oss efter vädret som verkar ha svårt att bestämma sig. Jag trodde det skulle bli långtråkigt att bara vara hemma, utan någon flashig semestertripp inbokad. Men oj vad vi njuter allihopa. Vi pysslar med lite av varje, badar i poolen, gör små dagsutflykter, skrotar runt och vilar upp oss. Och mamman i familjen läser böcker som bara den, sommarens bästa mys... 🙏🏼


Tisdagen blev en lugn hemmadag. Jag och Elias kavlade upp ärmarna och skurade rent poolen med såpa. Den har ju stått utan vatten ett tag. När den var rengjord och urspolad fyllde vi den med nytt fräscht vatten och en ny dunder-klor-tablett. Detta tog typ hela förmiddagen... Mattias och Edwin åkte och handlade under tiden, sedan "hjälptes dom åt" med tvättstugerenoveringen. 

Klockan gick fort och vips hade vi ätit både lunch och middag, samt hunnit vila däremellan. Runt 16-tiden åkte storgrabbarna på eget äventyr... Elias skulle få se nya Minionsfilmen på bio. Det var en taggad kille som var nöjd över att få lite pappatid. Jag och Edwin tog en varsin dusch, myste ner oss i soffan med lite godis och tittade på en monsterfilm. Minst lika mysigt tyckte lilleman... 

På kvällen åkte Mattias till stan för en utekväll med sina killkompisar. Då passade jag på att bjuda hem lite vänner jag med. Nattade bröderna bus, sedan kom Carro och Evelina hit och kvällsmyste med mig... Té med bullar och massor av skratt. Blir det bättre? 👌🏼

Onsdagen kickade vi igång runt 08-tiden. Ja, smågrabbarna och jag iallafall. Pappsen sov gaaaanska mycket längre. Men det struntade vi i eftersom vi hade roliga planer för dagen... Fotboll, lek och fika i Matnäs! 

Mormors bror hade dragit ihop oss alla och ville så gärna att alla barn skulle träffas när stockholmarna var hemma, och när Elias var hos oss. Väldigt många som kunde komma faktiskt, tror vi var 19 stycken. Han gjorde lite fotbollsträning med barnen, sedan vart det match. Och jäklar vad roligt alla hade. Allra helst Elias. Ja vi hade verkligen en toppendag allihopa. Barnen lekte, skrattade, busade och var alldeles svettiga. Vi vuxna njöt i solen, pratade och passade på att umgås. Härligt med gott fika och glada barntjut... ⚽️

På eftermiddagen när vi kom hem slängde sig barnen i poolen. Svettiga gossar! Själv satte jag mig på altanen och pysslade med Edwins första-året-bok. Har haft sååå dåligt samvete över att den varit som tom, medan Elias bok är välfylld med både bilder och text... Men efter några timmars pyssel, klipp och klister är även Edwins bok komplett. Oj så skönt det känns! Himla roligt att ha allting sparat. Så nu är jag redo inför lillasysters bok i framtiden... 

Till middag igår blev det fuskfuskfusk, hämtmat från pizzerian som vi avnjöt på altanen. Äsch, man kan ju inte vara ordentlig varje dag... Efter middagen tog barnen ut sin sista energi och busade järnet. Sedan stupade dom i säng och somnade snabbt efter en aktiv och rolig dag. Vi vuxna ägnade kvällen åt läsning och renovering. Gissa vem som gjorde vad? 

Imorse vaknade jag först av alla runt 08-tiden. Resten av familjen var riktigt trötta och vaknade 45-60 minuter senare. Elias sov längst av alla, honom fick vi väcka klockan 09:00 så att han hann kolla på sommarlovsmorgon. Otroligt! 

Resten av dagen har varit lugn... Kaffe på trappan, frukost, besök av Fridis, bus, lunch, bad i poolen, vattenmelon till mellis och bara såntdär skönt hemmahäng. Har hunnit tvätta en maskin tvätt och ska snart förbereda middagen. Det blir fisk, potatis och grönsaker idag för att väga upp gårdagens kebabmiddag! 😅

Efter middagen har vi planerat att åka till Nansta och spela golf hela familjen. Eller ja, två av oss följer bara med som stöd. Vi hyr en golfbil så att jag och Edwin kan mysa i den medan Mattias, Elias och Mattispojken spelar golf. Det blir nog en härlig kväll... 🙏🏼



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0