fröken franka... 🐞

Fredagen kom, och lördagen kom och söndagen kommer så småningom... Dessutom är vi snart inne i augusti månad. Är det inte lite galet? 


Hur som helst... Igår hade vi besök av fredagen, och en jäkla massa regn. Så vad passar bättre än att storhandla, äta max-lunch, dammsuga, vika tvätt, äta vindruvor med mormor och morfar, titta på film och bara mysa? Nej precis. Det blev alltså en riktigt behaglig hemmadag... 

På kvällen åt vi tacos, sedan tog vi efterrätten (en stor jäkla godisskål) ute på altanen. Myspys! 

Imorse blev det en lite sovmorgon, lördagen till ära. Solen lyste (hello främling...) och det blev frukost utomhus. Sommarens bästa! Tur vi har tak på altanen så att vi kunnat njuta av ute-frukostar och middagar trots det "fantastiska" sommarvädret. Fast jag som är höggravid klagar inte, men det vågar jag inte säga högt. Shhhhhhy.... 

Runt 11-tiden kom Carro och Evelina och hämtade upp mig. För idag var dagen då fröken Franka skulle få sitt namn. Grabbarna lämnade jag hemma med gräsklipparen, lugnast så. Vi mötte upp Emilia och Marlene utanför kyrkan, sååå roligt att träffas hela gänget. Det var nog ett år sedan sist ungefär! 

Ett himla fint dop blev det för lilla Kerstin Franka Linnea Prim. Världens sötaste unge. Sedan blev vi bortskämda med ett härligt gardenparty med gott fika, trevliga människor och en sovande Franka i min famn. Både väder och humör på topp! 🍀

När jag kom hem var det bara att svida om från klänning till något lite mer ledigt. Från dop till trav... Jo, det var ju V75 på Hagmyren och det är väl enda gången vi åker på trav. Edwin var taggad på att få se hästarna springa. Vi fick vår favoritplats längst nere i hörnet och slog oss ner med filt och matsäck. En solig, varm och skön eftermiddag. Vi hejade på hästarna, spelade lite, lekte i lekparken, fikade och hade det härligt. Dock ingen vinst... Men en lagom och bra utflykt som uppskattades av såväl stor som liten! 🐎

Kvällen var redan kommen när vi var hemma igen. Edwin fick leka en stund, sedan blev det gröt till kvällsfika och en behövlig dusch innan vi sa godnatt. Själv har jag också duschat och krypit till kojs... Trött efter en fin och varm dag. Mattias åkte på kvällsfiske, själv ska jag läsa en stund innan ögonen faller ihop... 🙏🏼



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0