första juli... 🌸

Juli månad är kommen. Sommarens sommarmånad. Och vad passar bättre än att fira in denna månad med sol, värme, poolbad, glassmellis och grillmiddag? 🐝


En fin hemmadag... Började med att köra en maskin tvätt som har fått hänga ute och torka under dagen. Sedan blev det en stund i solstolen medan grabbarna donade med allt möjligt. Men efter att ha bränt axlarna fick jag nog och bad Mattias (med mina snällaste hundögon) att åka till stan och köpa en stor badring. Så jag kan flyta runt i poolen och kanske få liiiiite färg på bakbenen. Enda chansen att sola ryggen denna sommar ju... Tänka sig att karln och sonen tog min önskan på största allvar och åkte in på Jula och fixade det. Ibland har man tur! 🙏🏼

När grabbarna kom hem åt vi lunch. Resten av dagen har vi plaskat i poolen och glassat i solen. I dubbel bemärkelse. Mamma och pappa kom nämligen hit med glass, våffelstrutar, strössel och jordgubbar. Lyxig mellis! 🍓

Eftermiddagen har varit lat och skön. Niklas och Mattias var förresten nere vid sjön och lekte av sig. Båt och båtring. Hua! När dom kom tillbaka blev det grillmiddag... Kött, korvar, majskolvar, potatisgratäng, fetaostsallad och olika såser. Hur gott som helst. Och skönt att sitta ute på altanen och käka. Hehe, ja, är fortfarande nöjd över ommöbleringen! 😎

Efter maten ville Edwin se på film. Vi vuxna röjde undan, sedan somnade vi på olika ställen. Niklas på soffan i lekrummet, Mattias på soffan i vardagsrummet och jag somnade i solstolen. Behövligt att slumra en stund... Vaknade till med ett ryck och hade fått energin tillbaka. Tog ner tvätten från torkvindan och vek den, plockade ihop lite på gården och hämtade sedan min bok. 

Dags föra Sara-time i hängmattan. Tog med mig en kudde, filt, godis och boken. Mattias nattade Edwin och jag la mig till rätta i kvällssolen.... Underbar egentid. Men nu börjar det bli lite kyligt här ute, och myggen har hittat hit. En liten stund till, sedan går jag in och myser vidare. Härliga underbara sommar! 🍀



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0