hej vardagen

Imorse pep alarmet för första gången på en evighet, typ. Men det gick faktiskt väldigt bra att kliva upp. Typiskt dock att barnen alltid sover som stockar dom där mornarna när en annan inte kan ta sovmorgon... 


Väl på jobbet fick jag en lugn mjukstart. Kaffe, en ordentlig genomgång och ännu lite mer kaffe. Vi hade verkligen en lugn dag och behövde inte jobba ihjäl oss. Jag tog glatt på mig uppdraget att fixa nya gardiner och lampor till vår nya personallägenhet. En lägenhet där vi kan stänga in oss och äta lunch, ha tolksamtal och i vardagsrummet har vi gjort ett konferensrum. Men det var tomt i fönstren så ett besök på Jysk behövdes. Fina gardiner till alla rum, lampor, dukar och blommor/växter. Finfint serru. En lagom sysselsättning såhär första dagen efter en lång ledighet... 

Jag skippade min rast idag och slutade lite tidigare. Åkte ner till Dackås för att beställa en cool tårta till helgens 6-årskalas. Pratade såklart lite strunt med gamla kollegor med. Sedan åkte jag upp till Lekia innan dom stängde och köpte presenter. Bam bam bam bara. Fixade allt lite snabbt och kunde sedan åka hem helnöjd. Supersvårt att köpa presenter efter jul, men jag hoppas att han blir glad. Storkillen våran! 

Väl hemma blev det lite bus och mys med barnen innan dom skulle duscha och hoppa i säng. Kvällen har jag ägnat åt att slå i presenterna och kika lite på hockey. Nu ligger jag nedbäddad och somnar snart... Vi har turligt nog ingen apt imorgon, så jag får vara ledig på min lediga dag. Toppen! Dessutom är jag ledig på onsdag med, så det blev ju ändå en rätt soft start på veckan! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0