första dagen

Första dagen på ett helt nytt år. Vi vaknade upp rätt trötta och slöa, men så kan det gå när man hamnar hos grannarna... Ja, vi hade ju tänkt haft en lugn kväll hemma med myskläder och bingolotto. Riktigt så blev det dock inte. Vi åt iallafall porterstek, helt enligt planen. Supergott. 


Mattias skulle sedan gå ner till grannarna och bara önska dom gott nytt år. Sedan fick även jag och Edwin order om att komma dit. Sådär lagom till efterrätten, hehe. Marängswish, irish coffee, whisky och rödvin. I lagom mängd. Edwin var ju med, men han såg vi inte skymten av. Han lekte med stortjejerna på övervåningen och var verkligen i paradiset. Så vi vuxna kunde sitta och prata och skratta bäst vi ville. Så rolig kväll. Edwin höll ut enda till 23-tiden. Då tiggde han åt sig lite kvällsfika innan vi promenerade hemåt. Lilleman slocknade på en gång och vi vuxna väntade in tolvslaget. Var ute och kikade på alla raketer, pussades lite och gick sedan och la oss. Trötta! 

Idag har vi haft en riktigt slapp och skön dag. Jag städade och tvättade för fulla muggar igår, så det fanns inga måsten. Skönt att börja det nya året med ett rent hem... Istället har jag och lilleman bara gjort roliga saker, medan pappan var och fiskade. Vi var ute i drygt en timme, gick på upptäcksfärd i skogen, målade, tittade på Alfons och bara myste omkring här hemma. Åt gårdagens rester till lunch. 

På eftermiddagen lämnade vi hemmet, mot Strömsbruk för att hämta hem storebror! Vi hade sådan tur att vi blev bjudna på middag med. Tacos - så jäkla gott efter all julmat. Fika, lek, bus och chill hann vi också med innan vi åkte hem igen. Mattias fick även håret klippt av Johanna. Fattar inte varför han inte litar på mig?! Hehehe. 

Kvällen här hemma har varit lugn. Elias gick igenom alla sina julklappar som bara stått och väntat på honom denna veckan. Han började bygga ihop lite lego. Sedan blev det kvällsfika och hopp i säng. Två grabbar som hade rätt svårt att somna, men tillslut så...

Själv har jag precis tagit en dusch och ska strax krypa ner i sängen. Imorgon börjar jag jobba efter 10 dagars ledighet... Det känns ändå rätt okej. Fast liiiiiiite avis är jag på grabbarna som har flera veckors jullov kvar. Tur jag jobbar skift och får vara ledig rätt mycket ändå. 

Veckan som kommer blir dock rätt tuff. Jobbar måndag, apt på tisdag, ledig onsdag, jobb på torsdag, jobb på fredag och jobb på lördagnatt. När jag går av passet på söndagmorgon är det bara hem och förbereda för kalas. Yes, tänk av vi snart har en 6-åring i huset. Kan knappt fatta! ❤️



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0