finally helg

Och äntligen kom helgen... Det har varit en kämpig vecka med förkylning, mycket jobb och trötta ögon. Har känt hela veckan hur mycket jag skulle behöva en snus. Ja, det jobbigaste med att vara gravid är att snuset är ett big no-no. Kommer bli galen! 


På jobbet har det varit en lugn vecka, tur det eftersom halva personalstyrkan åkt på influensa. Och vi har enorm vikariebrist. I helgen är alla fyra ordinarie sjuka, och vi har kämpat hela dagen med att försöka lösa det. Ett tag hotades vi som har ledighelg att bli utbeordrade. Men det löste sig och jag får tack och lov vara ledig. Såå behövligt...

Edwin har också varit förklyd i veckan här. Han skulle gått på dagis torsdag och fredag, men pappsen har fått vara hemma och vabbat. Vilket kanske var tur, för även han åkte dit på förkylningen igår! 

Idag jobbade jag till 14:00, sedan hämtade jag ut ett roligt fredagspaket som kommit med posten. Lcc-produkter och Lcc-parfymen följde med som gåva. Har länge velat köpa den, men parfym för nästan 700 kronor får mig att snåla ur... Men nu fick jag den gratis när jag fyllde på mitt schampo/balsamförråd. Toppen!

Till middag åt vi tacos, sedan slängde vi oss i soffan. Godisskålen åkte fram efter en stund. Vi ligger och beundrar vår nya TV som Mattias tyckte vi skulle unna oss. En smart-tv. Himla bra bild, den får tummen upp! 

Helgens planer är att vila och bli frisk. Tvätta och dona lite, liksom bara njuta av ledigheten. Kanske kommer vi lite framåt i hallrenoveringen om vi har tur... 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0