tisdagssysslor... ✔️

Idag har vi tisdagen på besök. Åter till vardagen. Elias och Mattias åkte till jobb och skola innan vi andra hade vaknat... Men vid 08-tiden gjorde vi andra också morgon. Kaffe, frukost och adventskalender! Tur för denna trötta morsa att det finns svt play på teven alltså. 

Efter någon timme kom Carro och Elwira hit. Ja, nu hade vi varit ifrån varandra över helgen så då är det näääästan som att vi saknar varandra. Edwin tyckte dock det kändes som att dom nyss varit här... "Va! Kommer dom igen? Älskar Elwira oss eller?" 😂

Vi morsor drack kaffe och barnen röjde loss. Vi kikade lite på Enkelstöten med. Ser verkligen oss i den serien, det är bara såååå vi om 30-40 år. Jag är Cissi och Carro är Jenny. För jag skulle lätt kunna få Carro till att råna en bank med mig. Ja, det tror jag. För hur tokiga saker har inte jag övertalat henne till under åren? Åh, nu längtar jag nästan till pensionen med Carro... 

Efter lunch vinkade vi hejdå till våra vänner och satte lite fart. Ibland är det lite meckigt att tajma in Elsas ät- och sovstunder med hämtningen på skolan. Men idag klaffade allt perfekt. Hon både åt och sket innan hon somnade gott i babyskyddet. High five! Vi var ute i så pass bra tid att vi hann åka till Rusta fram och tillbaka. Köpte nya gardiner till vardagsrummet. Andra gången gillt... Köpte nämligen vinröda gardiner förra veckan. Men vad tänkte jag med? Hoppades väl kanske på att mina sinnen skulle ha utvecklats lite så att jag kunde acceptera dom över jul. Men nej... Jag är så pass störd att jag slet ner dom och sålde dom samma kväll. Idag körde jag på ett säkert kort. Vita gardiner. Såååå juligt. Men är man störd så är man, kan inte hjälpas! 🤷🏻‍♀️

Vi hann även svänga in på ica och handla lite snabbt innan vi åkte till skolan. Där mötte vi en rödblommig Elias som var ute och sprang och lekte! 

Väl hemma igen blev det mellis och gardinprovning. Jo, nu är jag nog nöjd. Inget som sticker ut och stör mina skadade sinnen... Elsa lyfte jag sovandes ur babyskyddet och la på sängen. Och som hon sov! Jag hann hänga en tvätt, plocka ur diskmaskinen, bråka med dom stora barnen och laga middag. Gjorde brända kotletter som tar rätt lång tid på sig i ugnen, men jodå, det hann bli färdigt och jag hann dessutom äta i lugn och ro innan hon vaknade. Wow! Hon hade alltså sovit från strax efter 12-tiden när vi åkte till stan, med ett kort kort uppvak bara, enda till klockan 16:30. Så gissa om det var en hungrig (men glad) tjej som vaknade? 

Efter middagen, som båda barnen gav tummen upp till, kom våran kära Tom på besök. Då blev det kaffe och pepparkakor till efterrätt. Edwin är fortfarande sååå stolt över sina peppisar! 

Annars har eftermiddagen flytit på med tv-mys, memory, surfplattetid, lite vanligt 4 års-bråk och kvällsfika. Elsa höll sig vaken större delen av kvällen och däckade samtidigt som brorsorna. Annars brukar hon vara den som lägger sig sist i barnaskaran, men nog är det skönt när alla somnar i tid... Dom där vuxentimmarna innan läggdags är rätt värdefulla! 🙏🏼

Men snart är det dags att krypa till kojs även för oss stora. Ska bara packa Elias gympaväska inför morgondagen och lägga fram vettiga kläder. Man kan ju alltid försöka med snygga byxor och matchande tröja. Men oftast ligger dom kläderna kvar och han har rotat fram nån urtvättad tröja och sköna gamla mjukisbyxor... Nåja, huvudsaken han inte blir som mig som gick till skolan i knäkorta byxor mitt i vintern. Passade på när mamma inte var hemma på morgonen, tyckte förmodligen att jag var sååå cool med tillhörande smyg-sminkning! 
(null)

(null)

(null)

(null)







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0