mera snor... đŸ€§

Just som jag trodde att Elsa blivit helt frisk frĂ„n sitt snorande sĂ„ blev det sĂ„klart min tur. KĂ€nde redan igĂ„r under eftermiddagen hur min kropp förberedde sig pĂ„ att förkylningen skulle bryta ut. FĂ„r alltid en speciell kĂ€nsla i bĂ„de halsen och magen innan det vankas feber. SvĂ„rt att förklara, men det stĂ€mmer alltid...

Hur som helst sĂ„ blev gĂ„rdagen bra Ă€ndĂ„. Solen sken, och pĂ„ förmiddagen var jag rĂ€tt pigg. SĂ„ efter alla morgonbestyr tog jag med mig Edwin och Elsa ut pĂ„ en promenad. Verkligen hĂ€rligt! ❄

Vi promenerade ut pĂ„ udden och letade djurspĂ„r. FrĂ„gade Edwin om han sĂ„g nĂ„got djur inne i skogen... "Bara en gammal volvo, men den Ă€r död". Hahaha, min tok. Elsa sov gott i vagnen medan vi var ute. Skönt för henne att fĂ„ andas lite frisk luft med. Men efter att ha pulsat i snön med vagnen blev mamman rejĂ€lt blöt i fötterna, sĂ„ efter en timme gick vi in och vĂ€rmde oss med lunch och kaffe. 

Klockan gick fort sen, och vips var det dags att klĂ€ pĂ„ sig igen och hĂ€mta storebror Elias pĂ„ skolan. En glad kille mötte oss i hallen, sedan Ă„kte vi direkt hem och fikade mellis. Elsa sov gott i babyskyddet medan jag i lugn och ro kunde förbereda middagen. Spagetti och köttfĂ€rssĂ„s... Ville göra nĂ„got enkelt eftersom vi skulle ivĂ€g pĂ„ LuciatĂ„g pĂ„ Elias skola! 

Åh, vilka duktiga ungar som sjöng sĂ„ fina sĂ„nger. PĂ„ bĂ„de svenska och engelska. Det var knökfullt i matsalen, men vi fick en bra plats lĂ„ngt bak sĂ„ att jag kunde röra mig fritt med Elsa. Ja, vi hade inte tĂ€nkt följa med frĂ„n början. Hon blir ofta trött/gnĂ€llig vid den tiden och sĂ„ en massa nya intryck pĂ„ det... Men nu var hon pĂ„ bra humör och hade inte sovit sĂ„ mycket, sĂ„ jag tĂ€nkte att hon skulle sova i babyskyddet hela tiden. Men tji fick jag. Hon vaknade sĂ„ fort vi kom fram till skolan, och ville minsann inte alls sova. Hon var sĂ„ intresserad av alla mĂ€nniskor och ville inte missa en endaste sĂ„ng dom sjöng. Hihi. Med direkt efter fikat Ă„kte vi hemĂ„t. Och med oss fick fint julpynt som Elias gjort. Han var sĂ„Ă„Ă„ nöjd nĂ€r vi kom hem pĂ„ kvĂ€llen, för han berĂ€ttade att han varit jĂ€ttenervös innan. Men det gick ju alla tiders. Ett mysigt luciafirande med sötaste tomtenissen Elias! đŸŽ…đŸŒ

Resten av kvÀllen gick Ät till att kvÀllsfika, spela memory och sedan kollade vi vuxna pÄ serier nÀr barnen somnat. TyvÀrr kÀnde jag att febern kom krypandes, sÄ det blev kvÀller rÀtt tidigt...

Imorse var jag verkligen inte pigg nĂ€r jag vaknade. Hua. Men efter nĂ„gra koppar kaffe, alvedon och julkalendermys med Edwin blev det lite bĂ€ttre. En stund. Har snorat och hostar och huttrat hela dagen... NĂ„gra maskiner tvĂ€tt Ă€r det enda som blivit gjort. Annars har den mesta energin gĂ„tt Ă„t till att amma och ta hand och Elsa. Min kĂ€ra Mattias kom hem efter lunch. Guld vĂ€rt. Han hĂ€mtade Elias pĂ„ skolan och hjĂ€lpte till med allt som behövde göras. 

Nu pĂ„ eftermiddagen har vi Ă€tit fiskmiddag och sedan klĂ€dde barnen pĂ„ sig och gick ut med pappsen. Fodrade galonstĂ€llet pĂ„! Dom skottade och hade snöbollskrig. Jag och Elsan myste i soffan under tiden...  Sedan var det tvĂ„ dyngblöta kids som kom in. Men hĂ€rligt rödblommiga! 

Nu Ă€r det snart kvĂ€ller. Alla tre barnen ska bada/duscha och sedan kvĂ€llsfika innan det vankas hockeymys. Jag ska ta en till dos med hostmedicin och alvedon snart, sedan hoppas jag att jag Ă€r piggare imorgon. Vill koka knĂ€ck med barnen och orka vara lite rolig! HĂ„ller tummarna, ska överdosera ingefĂ€ra ikvĂ€ll med... âœŠđŸŒ
(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0