five days to go... ❄️

Klockan tickar och dagarna går. Nu är det bara fem dagar kvar till julafton och vi har två grabbar här hemma som nästan spricker av förväntan! Så jäkla mysigt... 

Vi har nu tänt det tredje och nästsista ljuset i adventsljusstaken och hämtat hem storebror Östlund. Edwin fick då ääääntligen leka med Ida och blev såklart ursinnig när vi vuxna hade druckit färdigt vårt kaffe. Men till slut fick vi med honom hem, och nog blev han lite gladare när vi klubbade igenom middagsförslaget som blev Burger king. Hamburgefest framför en julfilm. Söndagsmys när det är som bäst va! 💫

Igår kickade vi igång den nya veckan, julveckan. Vi fick en fin måndagsstart. Både mormor och gammelmormor kom på besök. Då passade jag på att åka ensam till stan och hämta en julklapp hos chefen. Man tackar! Sedan hämtade jag Elias på skolan på hemvägen. En nöjd kille som hade haft pysseldag med bakning. Som han trivs i förskoleklassen alltså... Helt otroligt. Jag försökte övertala honom att gå på jullov redan nu och vara hemma med oss och mysa hela veckan. Men är jag dum i huvudet eller?! Typ. Det gick han minsann inte alls med på. Det var viktigt att vara med på pysseldagen. Och på gympan, för då ska det bastas. Och sista dagen, den kunde han då absolut inte missa! 

Eftermiddagen gick åt till att fika, bygga lego med gammelmormor, tvätta några maskiner tvätt, laga middag och mysa med Elsa. Grabbarna gick också ut och åkte skoter med pappsen. Spralliga och rödblommiga. Den lyckan... 🙏🏼

Innan vi gjorde kväller hann även jag och Elias åka in till Lidl en sväng. Råkade se att dom fått in snygga och billiga Starwarskläder. Så det blev en varsin tröja och strumpor. Nöjda boys! 

Idag vaknade vi upp till en kylig tisdag. Barnen bjöd på sovmorgon till 08-tiden, sedan blev det kaffe och frukost i vanlig ordning. Men något långt morgonmys i soffan blev det inte, vi hade faktiskt planer för dagen! 

Redan vid 10-tiden satt jag, Elsa och Edwin i bilen på väg mot Söderhamn. En playdate med Elin, Nellie och Linnéa. Mysdag deluxe blev det... Edwin och Nellie lekte verkligen bra, och småsystrarna deras var nöjda i babygymmet. Mitt på dagen blev vi bjudna på lunch och sedan kaffe och blåa chokladbollar. Mmmm! Efter att Elsa och Linnéa fått i sig lite mat också klädde vi på oss och gick ut på en promenad. Dom små sussade sött i vagnen, dom stora barnen busade och lekte i snöhögar, och vi mammor fyllde lungorna med så mycket friskluft vi bara kunde! ❄️

Väl inne igen blev det mer kaffe och barnen fortsatte att leka. Till slut blev klockan så pass mycket att vi var tvunga att åka hemåt. Tack för fem timmars lek och bus och mys! 

Elias och min mamma hade planerat in en mysdag tillsammans, vilket passade bra så vi slapp stressa hem från söderhamn. Hon hämtade honom på skolan och sedan hade dom promenerat hem till min farmor och farfar för att fika mellis. Därefter blev det lek, filmmys och middag hemma hos bästa bonusmormorn innan hon skjutsade hem honom igen. Nöjd Elias! ❤️

Kvällen här hemma har varit lugn och skön. Alla tre barnen har badat/duschat. I köket har brasan sprakat hela kvällen, och lilltrion somnade fort. Mattias har haft hockey-bockey så jag var själv vid nattningen. Ibland vill man bara klona sig... Alla brukar lägga sig vid 20:00 och jag måste ju amma Elsa. Men grabbarna har blivit sååå duktiga på att somna själva uppe i sina rum! Ikväll lyssnade dom på sagor som spelades upp från spotify, hade en högtalare uppe i hallen. Det tyckte dom var mysigt. Och när Elsa hade somnat smög jag upp för att krama grabbarna godnatt en sista gång, då snarkade dom sött båda två. Godnatt skatterna... 🌙

Nu är vuxenkvällen i soffan snart slut. Har tittat på lite serier och kvällsfikat. Imorgon har vi lite mer grejer ibokat. Det ska bland annat bakas mer julgodis! 
(null)

(null)

(null)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0