våran helg... 🍃

Helgen kom och helgen gick. Precis som det brukar vara. En helg helt utan planer, vilket kan vara väldigt skönt ibland. Speciellt när man är höggravid... 


Jag har varit sååå trött den senaste tiden. Inte sådär trött så att jag har legat som en klubbad säl hela tiden. Nej, jag tycker ändå att jag har rätt mycket energi kvar i kroppen. Orkar dammsuga, klippa gräs och hålla igång med allt vardagligt. Men däremot MÅSTE jag vila mellan varven. Kan helt plötsligt känna hur allt bara rinner ur mig, all kraft, och då måste jag lägga mig på stört. Nästan lite läskigt... Men det är bara att lyssna på kroppen. Ibland räcker det att andas lugnt och sitta stilla en stund, men ibland måste jag även blunda, slumra till och liksom "stänga av" mig. Så ja, det har blivit rätt mycket vila den här helgen!

Förutom all vila har vi även hunnit mysa i skogen. Det bästa med hösten... Lördagförmiddag mötte vi upp gammelmormor och hade en himla mysig stund. Hittade lite svamp och mumsade blåbär och lingon för glatta livet. Edwin uppskattar verkligen dessa skogspromenader och hittar på så mycket roligt med pinnar och allt som finns tillgängligt. Vi hade såklart fika med oss också, det får man aldrig glömma! Underbara timmar fick vi njuta av, verkligen gratis lyx som gör gott i både kropp och själ... 🌲🍄🐿🙏🏼

Resten av lördagen gick åt till att vila, äta tacomiddag, dricka kaffe och hälsa på mormor och morfar en sväng. Innan läggdags gjorde Mattias ett litet ryck med finish-målningen i badrummet. Finfint. 

Idag bjöd Edwin på en lång sovmorgon. Tack för det, såhär sista dagen på familjens ledighet tillsammans. Jo, nu drar det ihop sig mot höst och rutiner... 🍁

Förmiddagen spenderade vi hemma, med olika uppdrag. Mattias målade till exempel taket i sovrummet. Själv hade jag soffhäng som hedersuppdrag... Spelade lite tv-spel med Edwin, vilade, filosoferade och vips så hade hela förmiddagen gått. Till lunch åt vi tacosrester, sedan gjorde vi ett lite ryck här hemma innan vi åkte till Strömsbruk för att hämta hem storebror Östlund. 

Efter lite kaffe och lek rullade vi hem mot Forsa igen. Familjen komplett. Nästan... Innan vi var riktigt hemma blev det ett stopp på ica-maxi eftersom någon behövde lite nya grejer inför kommande skolveckan. En liten matlåda med tillhörade flaska för utflykter, samt en skrivbok med penna och sudd var viktigt. Ännu viktigare var det att köpa hem rätt sorts äpplen så att han kunde få med sig äppelbitar till fruktstunden. Lilla gulliga Elias, som inte är så liten längre... Tänk att han går i förskoleklass nu. Imorgon har han beställt väckning, för han vill vara med och göra matsäck till utflykten. "Skolskogen" med klassen. Spännande! 

Vår eftermiddag hemma har gått åt till att packa de nya skol/dagisryggsäckarna. Verkligen fina ryggsäckar med namn på! Sedan har vi ätit fiskmiddag, hjälpt pappa att måla i sovrummet, lekt, duschat skitiga barn, kvällsfikat, läst godnattsaga och bäddat rent i alla sängar efter att täcken och kuddar fått hänga ute i friskluften sedan imorse. Mmm! Fredrik var här och slipade väggarna, så nu sitter första lagret med färg där. Riktigt mörkgrått blir det. Taket har även fått ett första lager färg och imorgon utlovas det sista. Äntligen två steg framåt, och än så länge inget steg bakåt... Rörmokaren kommer även imorgon och kopplar in allt i badrummet till oss. Sedan kan vi förhoppningsvis anväda på toalett och tvättstuga. Wiiiiiie! 

Nu ligger jag nyduschad i vår renbäddade säng och slumrar snart in. Ska nog läsa en sida eller två... Imorgon ringer våra alarm och hösten drar igång på riktigt för oss. Mattias ska tillbaka till jobbet och Elias ska till skolan. Edwin däremot får inte börja förens på tisdag, vilket han surar lite för. Men vi får försöka få morgondagen att gå ändå, kanske en lite shoppingrunda? Städningen av vårt förfallna hem får vänta tills på tisdag eller onsdag eller torsdag. Vägrar dammsuga när sovrummet fortfarande är slipdammigt och hantverkarna ränner ut och in. Vi är ju ändå så nära slutet. Tänk, i veckan är kaaaaanske allt färdigt med renoveringen och båda barnen är på dagis/skolan. Då kan jag och bebisen varva städning med vila i vår egna lugna takt... 👌🏼



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0