tjugosju år... 🎈

Denna lördag blir ragatan i huset hela 27 år. Kan ni tänka er? Nästan vuxen. Och trots att jag är en ragata (eller mer satmara kanske) så har jag blivit uppvaktad som bara den. En fantastisk dag... 🙏🏼


Till och börja med fick jag en lång sovmorgon och blev sedan väckt med skönsång, paket, frukost på säng och barnens fina teckningar som dom smugit upp och målat på morgonen. Elias hade målat av hela familjen och några fler figurer. Fint så. Edwin däremot hade ritat ett självporträtt av sin mor. EN SÄL... Men ja, jo. Den var fin den också. Älskade barn! 

I paketet gömde sig en Moccamaster. Tjoho! Som jag länge drömt om, men knappast haft råd att unna mig. Nu längtar jag ju nästan (obs: bara nästan) efter en nyfödd bebis och sömnlösa nätter så att kaffebryggaren får gå varm! Tack för presenten mina älskade grabbar. Misstänker dock att dom ser denna present som ett botemedel mot ett trött och grinigt gravidmonster, och hoppas att det ska ge resultat... ☕️

Dagen här hemma har rullat på fint, tack vare mina kära föräldrar. Dom kom hit redan efter lunch och hjälpte till med kalasförberedelser och underhöll barnen. Mamma gjorde en god tårta och mormor kom med bullar. Vilken tur jag har! Hann även köra ett varv med dammsugaren och skurmoppen på förmiddagen, vilket var mer än behövligt...

Hela eftermiddagen har gått i firandets tecken. Härliga människor på besök och sååå fina presenter. Förutom Moccamastern har jag fått pengar, blommor, doftljus, gudomliga tvålar och presentkort på Ikea, Albert & Herbert och en blomaffär. Tacksam till tusen! 💖

Barnen har älskat att vi haft besök hela eftermiddagen, oj vad dom har lekt. Men vi har lyckats få i dom middag mitt i allt ståhej ändå. Nu är huset tomt och vi har nyss plockat ihop, donat och intagit kvällsfika. Hela familjen hänger i soffan och spelar Fifa en stund innan läggdags. Ikväll somnar jag nog gott efter en fin dag. Tack för alla gratulationer! 🍀




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0