sommarfeeling... đŸ™đŸŒ

En ny vecka har kickat igĂ„ng, och Ă€ntligen har vi fĂ„tt njuta av lite sommar. Fast igĂ„r hade vi lite mer moln pĂ„ himlen Ă€n vad jag planerat för, men det gick ju fint Ă€ndĂ„. Eller ja, det började bra iallafall.... 


Sovmorgon, mysfrukost och nĂ„gra turer upp och ner till tvĂ€ttstugan. TvĂ€ttmaskinen hade lite att jobba ikapp efter nĂ„gon ledig dag... PĂ„ förmiddagen fick vi Ă€ven besök av Carro och Elwira. Skönt hĂ€ng med lek, bus och fika. Sista stunden spenderade vi ute pĂ„ altanen, och beklagade oss över det blĂ„siga vĂ€dret. Vi hade nĂ€mligen tĂ€nkt Ă„ka ut med bĂ„ten eftersom Mattias tog ut en extra semesterdag, men vi fick hitta pĂ„ nĂ„got annat. 

Vi planerade att Ă„ka till medskog för att tanka och köpa glass, sedan tyckte vi att lekparkshĂ€ng lĂ€t bra. Men vi hann bara köpa glass sĂ„ strejkade bilen... YAY! Det var en multi-rem av nĂ„got slag som gick av. Bilen lĂ€t, gick knappt att styra och gav ifrĂ„n sig ett rejĂ€lt rökmoln. Mattias fick tag i sin mest bilkunniga kompis, och han sa Ă„t oss att Ă„ka dit. DĂ„ blev sĂ„klart barnen överlyckliga för att fĂ„ Ă„ka till Mo och hĂ€lsa pĂ„ Ebba, Nils och Viggo. DĂ€r var det fullt av barn och vi blev kvar en bra stund, vilket uppskattades himla mycket av bröderna bus. Vi fick lĂ€mna kvar bilen pĂ„ verkstaden som ligger alldeles bredvid dĂ€r i Mo. Min kĂ€ra mormor stĂ€llde upp och skjutsade hem oss. 

SĂ„ man fĂ„r vĂ€l Ă€ndĂ„ sĂ€ga tur i oturen... Visst Ă€r det trĂ„kigt nĂ€r bilar gĂ„r sönder och behöver lagas. Men samtidigt - vilken himla tur att det hĂ€nde just igĂ„r. NĂ€r vi var lediga. NĂ€r Mattias var med. NĂ€r vi inte var pĂ„ semester. NĂ€r vi inte hade nĂ„got viktigt för oss. Och att vi fick lĂ€mna bilen pĂ„ en gĂ„ng. Sen att det kostar nĂ„gra tusenlappar, men det Ă€r en annan femma. KĂ€nns bĂ€ttre och försöka se det lite positivt. Jag menar, tĂ€nk om det hade hĂ€nt nĂ€r vi var pĂ„vĂ€g mot Furuvik eller under semestern i Dalarna. 

NĂ„ja, vi hade vĂ€l Ă€ndĂ„ ingen direkt munter eftermiddag hĂ€r hemma. Trötta och lite sura hela bunten. Men vi försökte sĂ„ gott vi orkade... Pannkaksmiddag, sĂ€llskapsspel i köket och lite utelek i kvĂ€llssolen. Fick Ă€ven med mig barnen pĂ„ operation: rensa-ur-pappas-rödvolvo. Jag insĂ„g att vi nog fĂ„r brumma runt i den ett tag, och dĂ„ vill man vĂ€l Ă€ndĂ„ kunna ta sig i och ur den? Snacka om överbelamrad med skit och skrot. Golven var typ tĂ€ckta med alltifrĂ„n klĂ€der till verktyg och pantburkar. Vi tömde bilen helt ock fick ihop en sopsĂ€ck med skrĂ€p. En del saker fick komma till sin rĂ€tta plats i förrĂ„det eller garaget. Vilken skillnad det blev! Sedan gick vi in och tvĂ€ttade oss, fikade och hoppade i sĂ€ng... 😮

Imorse vaknade jag före tuppen, utvilad och pigg. Resten av familjen snarkade vidare medan jag smög ner och kokade kaffe. Ljuvligt att fĂ„ avnjuta en kopp helt sjĂ€lv i total tystnad... ☕

Sedan kom dom nedsmygandes frĂ„n trappan, en efter en. Blev sĂ„ glad nĂ€r Mattias sa att han tar ut Ă€nnu en semesterdag och ville Ă„ka till stranden. Tjoho! DĂ„ blev det brĂ„ttomt. Vi Ă„t frukost, packade badklĂ€der, rotade fram lite fika och sĂ„ svĂ€ngde jag ihop en pastasallad som vi tog med som lunch. Redan klockan 09:45 var vi pĂ„ plats pĂ„ playan! 

Och vilken underbar dag vi fick njuta av... Ett riktigt fint sommarlovsminne. Sol, sandlek, bad, fika, lunch, Ă€nnu mer bad och trevligt sĂ€llskap i fem och en halv underbara timmar. Vad mer kan man begĂ€ra? Mormor, Anette och Tom gjorde oss sĂ€llskap hela dagen och allt var sĂ„ himla hĂ€rligt och roligt. Vi vuxna badade lika mycket som barnen och gick all in nĂ€r det vankades bollkastning i sjön. Elias kiknade av skratt nĂ€r hans höggravida bonusmamma slĂ€ngde sig som en val i vattnet efter bollen. Det bjur jag pĂ„... För det har verkligen varit en fantastisk dag, hela familjen tillsammans! 🌞

Runt 15:30-tiden kĂ€nde vi oss nöjda och trötta. Hem hem hem... Barnen tog plats i soffan för lite vĂ€lförtjĂ€nt mys. SjĂ€lv packade jag upp allt och förberedde middagen. Vi Ă„t ute pĂ„ altanen och njöt av lite flĂ€ktande vindar. Resten av kvĂ€llen dĂ„? Jo vi har degat i soffan, duschat hela gĂ€nget, lekt i kvĂ€llssolen, kvĂ€llsfikat pĂ„ altanen och jag har vikt lite ren tvĂ€tt. Elias och Mattias Ă„kte Ă€ven till affĂ€ren en svĂ€ng och fyllde upp kylskĂ„pet. Lugnt och skönt kvĂ€llspyssel har det blivit bara... 

Nu sover tvĂ„ rejĂ€lt trötta grabbar sedan en stund tillbaka. SjĂ€lv har jag mĂ„lat naglarna och mumsat melon och nektariner. Cravings... Ska snart krypa ner i sĂ€ngen och lĂ€sa en stund, men jĂ€klar sĂ„ trött jag Ă€r. Blir nog inte mĂ„nga sidor. Det tar pĂ„ krafterna att vara pĂ„ stranden en heldag. Men jag Ă€r sĂ„ glad att vi fick njuta av den hĂ€r dagen. Massor av fina minnen att ta med oss nĂ€r hösten och vintern tar över... 🍀



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0