slutnicken... đŸŒ»

En ny vecka har pÄbörjats och det kÀnns att vi Àr pÄ slutnicken av sommaren nu... Inte bara för att sommarlovet hÄller pÄ att ta slut, utan det liksom kÀnns i luften. Men helt slut Àr den inte, vi Àr ju bara i mitten av augusti Àn sÄ lÀnge, semester i tvÄ veckor till. Och nÀr vÀdret tillÄter gÀller det att verkligen krama ur det sista av sommaren...


Det har vi tillexempel lyckats bra med denna mĂ„ndag. Vi vaknade till en molnfri himmel imorse och bestĂ€mde oss snabbt för att Ă„ka till stranden. Förmodligen Ă„rets sista stranddag? 

Med en proppad kylvĂ€ska, leksaker och solstolar entrade vi stranden vid 09:30-tiden. KĂ€nslan nĂ€r man lutar sig tillbaka, blundar mot solen, hör barnen leka och samtidigt vet att vi kan stanna heeeeela dagen... Ja den kĂ€nslan Ă€r fin. Är sjĂ€lv typ uppvuxen pĂ„ stranden om somrarna, sĂ„ jag vet hur roligt jag sjĂ€lv tyckte det var med dessa heldagar fyllda med lek, bad, fika och nĂ€ra Ă„ kĂ€ra runt omkring! 🌞

Idag fick vi sĂ€llskap av (bonus)mormor och Mattispojken. Och som vi badade till slut... Det var kallt i vattnet till en början (bara jag och Elias som badade dĂ„) men sedan steg temperaturen och alla kunde simma och leka och doppa sig. Ljuvligt... 

Till lunch Ă„t vi pastasallad (obligatoriskt i vĂ„r kylvĂ€ska) och sĂ„ blev det lite mer fika emellan. Barnen fick en kompis sĂ„ det blev en del sandslottsbygge och gummibĂ„tsĂ„kning med. Men huvudsaktiviteten blev bollkastning i vattnet... NĂ€r Mattias och Mattias Ă€r tillsammans blir det alltid tĂ€vling av nĂ„got slag! 

Efter 5,5 timmar kĂ€nde vi oss trötta och nöjda. Hem hem hem... Barnen lekte uppe i sitt rum medan vi vuxna packade upp, fyllde diskmaskinen och slĂ€ngde in en tvĂ€tt. Skönt. Sedan bestĂ€mde vi oss för att lyxa till det med hĂ€mtmat, som vi avnjöt pĂ„ altanen pĂ„ NorrvĂ€gen. Ja, vi skulle Ă€ndĂ„ dit och lĂ„na hĂ„rtrimmern... Efter maten klippte jag bröderna bus kring öronen och i nacken, sedan fick dom ta en dusch innan dom lekte en stund i kvĂ€llssolen. "MĂ€tta, rena och fina" som Edwin konstaterade. 

PĂ„ hemvĂ€gen svĂ€ngde vi till min farmor och farfar och gick lös pĂ„ deras bĂ€rbuskar. Lyxigt vĂ€rre att fĂ„ mumsa rödvinbĂ€r, svartvinbĂ€r, hallon och jorgubbar till kvĂ€llsfika! 🍓

VĂ€l hemma blev det lite Youtube-chill för tvĂ„ trötta grabbar. Klart man blir slut efter en hĂ€rlig sommardag! Det blev hopp i sĂ€ng tidigt och det dröjde inte lĂ€nge för ens dom snarkade ikapp... SjĂ€lv tog jag en dusch efter att dom somnat. Sedan hann jag mĂ„la naglarna och vattna lite blommor innan min gravida kropp skrek efter sĂ€ngen. KĂ€nns galet att redan vara inne i vecka 35, det börjar liksom nĂ€rma sig. SpĂ€nnande! 



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0