lite instabil... 🙄

Lite instabil. Ja, sĂ„ skulle man vĂ€l kunna beskriva mig just nu. Ett psykfall nĂ€stan. Men bara nĂ€stan... 


Veckan har tuffat pĂ„ hĂ€r, med motgĂ„ng efter motgĂ„ng. Det börjades ju redan i tisdags med hantverkar-utbrottet. PĂ„ onsdagen kom nĂ€sta motgĂ„ng... Visst, mattlĂ€ggaren kom hit som han lovat och spacklade iordning golvet. MEN golvmattan vi skulle hĂ€mta hade inte kommit. Okej, andas. Vi fĂ„r tro pĂ„ att den kommer med morgonleveransen imorgobitti. För dĂ„ funkar det. Kommer mattan innan 12:00 pĂ„ torsdag sĂ„ kan mattan lĂ€ggas in samma dag. 

Var vid ganska gott mod nĂ€r jag och Elias Ă„kte mot fotbollstrĂ€ningen pĂ„ kvĂ€llen. Lilla Ă€lsklingen som lĂ€ngtat och tjatat hela eftermiddagen... KĂ€nns sĂ„ roligt att han vĂ„gade prova en gĂ„ng och nu tycker det Ă€r veckans höjdpunkt. SĂ„Ă„ duktig Ă€r han med, en riktig mĂ„lspruta pĂ„ trĂ€ningsmatcherna! ⚜

PĂ„ kvĂ€llen snurrade mĂ„nga tankar runt. Hade extremt svĂ„rt att somna nĂ€r tankarna vandrade frĂ„n förlossning, till renovering och allt dĂ€remellan. Ja, det blev en usel natt... Vaknade minst en gĂ„ng i timmen. Vid 04-tiden vaknade jag av en röst som sa "helvete" ute i trĂ€dgĂ„rden. AlltsĂ„ en riktigt röst. Hörde den vĂ€l eftersom vi sover med öppet fönster. VĂ€ckte Mattias och gick pĂ„ tjuvjakt, men vi sĂ„g inget.... Sedan kunde jag sĂ„klart inte somna om. LĂ„g till 05-tiden och höll dĂ„ precis pĂ„ att somna, nĂ€r jag hör röster frĂ„n barnens rum. Japp, dĂ€r satt Edwin i sin sĂ€ng och lĂ€ste en bok för Elias. Kunde inte lĂ„ta bli att skratta lite. LĂ€sa bok vid 05-tiden? Försökte fĂ„ grabbarna att somna om, var tvungen att krypa ner bakom Edwin som tillslut somna om nĂ„gon timme. SĂ„ gissa om jag var trött pĂ„ morgonen? 

Försökte iallafall hĂ„lla humöret uppe. Solen sken, vi öppnade upp poolen efter frukosten. Mattias, Frida och Minnah hĂ€lsade pĂ„ sĂ„ vi drack kaffe pĂ„ altanen och skrattade massor. Även mamma kom förbi en stund. Men sĂ„ kom den dĂ€r tredje (eller fjĂ€rde, femte?) motgĂ„ngen... Nej, golvmattan har inte kommit. Bröt ihop totalt. Nattens avsaknad av sömn, gravidhormonerna och beskedet om ytterligare en dags fördröjning gjorde att det rann över. Mamma flydde fĂ€ltet med barnen. Vilken tur att hon finns! Hela dagen slukades upp av mitt psykbryt.... 

Senare pÄ eftermiddagen fick vi beskedet om att golvmattan vi bestÀllt hade kommit bort i frakten. Nej, men vad sÀger ni? En 3 meters rulle som kommit bort? SÄklart, med vÄr tur... Alternativen blev: bestÀll samma matta igen, vÀnta tills nÀsta vecka. Eller kom in och vÀlj en annan matta som finns pÄ lager. Efter ett snack med mattlÀggaren hade vi inga andra val Àn att vÀlja en ny. Han kunde nÀmligen inte i slutet pÄ nÀsta vecka... SÄ vi Äkte helt enkelt in till Jannes golv och valde en annan golvmatta. TrÄkigt, men det blir bra ÀndÄ. En mörkgrÄ "betong" utan mönstser. Helt olik den vi egentligen hade valt, men vad gör man... KÀnns verkligen som att vi jobbar i motvind.

PÄ kvÀllen tröstÄt vi hÀmtmat pÄ altanen innan barnen gick och la sig. Senare pÄ kvÀllen kom Fredrik och Frida och muntrade upp mig lite med massa ideer och tips, plus att Fredrik peppade igÄng Mattias att pÄ allvar ta tag i vÄrt blivande sovrum. En liiiiiten gnista tÀndes och det kÀndes lite bÀttre nÀr jag gick och la mig, efter en överjÀvlig onsdag...

Imorse klev vi upp tidigt eftersom mattlĂ€ggaren skulle komma och lĂ€gga in det nya golvet. Det blev verkligen bra! Och vet ni? Resten av dagen har flytit pĂ„ sĂ„ bra... Vi har fĂ„tt massor utrĂ€ttat. HĂ€mtat slĂ€pvagn, köpt renoveringsgips, hĂ€mtat hem mer spackel, bestĂ€mt och köpt vĂ€ggfĂ€rg till sovrummet, köpt vĂ€ggmatta till badrummet, betalat hela kalaset, prime:at taket, prime:at vĂ€ggarna (till och med preggot slet hĂ„rt) och haft rörmokaren pĂ„ besök. DĂ€remellan har vi Ă€ven hunnit helghandla, Ă€ta lunch, lĂ€mna barnen pĂ„ norrvĂ€gen en stund, Ă€ta tacosmiddag och ha myskvĂ€ll framför en film. Verkligen en dag med full fart, men oj vad energi det ger! Nu hoppas vi bara att vĂ„r tidsplan hĂ„ller, det beror pĂ„ vĂ„ra kĂ€ra hantverkare... 😅

Annars dĂ„? Barnen har lekt fint tillsammans lĂ„nga stunder idag. Fick Ă€ven hem en sko-bestĂ€llning som som bĂ„da tvĂ„ uppskattade. Snygga och vattentĂ€ta höstskor! 

IkvĂ€ll har Elias varit pĂ„ fotboll med mina förĂ€ldrar, tror han tyckte det var skönt att komma ivĂ€g sjĂ€lv. Edwin fick mysa hemma med film och chips, vilket jag tror han uppskattade med. Han sa iallafall "vad glad jag blir att du ska vara hemma mamma, annars skulle jag sakna dig" GODING... 

Nu blir det snart hopp i sĂ€ng. Har precis duschat och krupit upp i soffan. Sista kvĂ€llen som 26-Ă„ring och allt... SĂ„ imorgon blir der tĂ„rtkalas i renoveringskaoset. Tacksam över att mamma gör tĂ„rtan och mormor bakar bullar. Vad vore jag utan mina nĂ€ra och kĂ€ra?! 💖




Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0