en kickstart... đŸ’„

Den nya veckan har dragit igĂ„ng med buller och bĂ„ng. Vi börjar med lite viktiga saker ett par dagar, för att sedan Ă„tergĂ„ till semestermood igen... Bra upplĂ€gg va? 


IgĂ„r var det mĂ„ndag och vi var ute pĂ„ vift hela dagen. Hade en hel del Ă€renden inne i stan som skulle fixas. Handla till renoveringen, bestĂ€mma golv/vĂ€ggmatta till badrummet (jag fick min vilja igenom med vita vĂ€ggar och grĂ„mönstrat golv), boka bilbesiktning, inhandla present osv... Hela förmiddagen gick Ă„t, sedan lyxade vi till det med Mcdonaldslunch innan vi Ă„kte hem. 

Eller hem Ă„kte vi inte... Vi stannade hos mamma och pappa och blev kvar dĂ€r hela eftermiddagen. Dom kom just frĂ„n sundsvall med fina koftor frĂ„n Lager157 till barnen! 

Vi drack kaffe, fikade, solade och badade bubbelbad i vĂ€rmen. Hehe... Men det var riktigt skönt för mina fötter och min rygg, Ă€ven om det var lite vĂ€l varmt med varmbad i stekande sol. Det var bara jag och Edwin som var tokiga nog att bada! Men himla skönt med nĂ„gra soltimmar efter helgens regn! ☀

NĂ€r vi kom hem var det middagsdags. Pasta med en hitte-pĂ„-sĂ„s. Snabbt och enkelt. Mormor kom hit för att plocka av vĂ„r stora svartvinbĂ€rsbuske nere pĂ„ Ă€ngen, men innan dess sĂ„ kĂ€kade hon med oss. Smart drag av oss att lĂ„ta mormor lĂ€nsa vĂ„ra bĂ€rbuskar... DĂ„ kommer det tillbaka i syltformat sen, lyx! đŸ™đŸŒ

Resten av kvĂ€llen var lugn. Vi kikade pĂ„ friidrott, kvĂ€llsfikade, myste i soffan och somnade rĂ€tt tidigt. 

Imorse pep mitt alarm för första gĂ„ngen pĂ„ evigheter... Jag smög upp innan tuppen och tog en dusch, kokade kaffe och chillade i morgonsolen pĂ„ altanen. Varför jag var uppe sĂ„ tidigt var för att jag hade en tid inbokad hos barnmorskan. Vecka 34 och bebisen vĂ€xer sĂ„ det knakar. Hon har tydligen gjort ett jĂ€ttesprĂ„ng de senaste veckorna och hamnat riktigt högt upp pĂ„ sin kurva! Men alla vĂ€rden ser bra ut. Även hjĂ€rtljuden, som dock var svĂ„ra att hitta idag eftersom moderkakan ligger som en kudde i framvĂ€gg. NĂ„ja. Skönt att ha Ă€nnu ett besök överstökat, gillar inte dessa besök sĂ„ vĂ€rst mycket. DĂ€rför kĂ€ndes det bra att klĂ€mma in ett sĂ„dant besök idag nĂ€r jag Ă€ndĂ„ ska jobba... 

Ja, tĂ€nka sig att jag ska till jobbet idag! KĂ€nns galet. Men det kĂ€nns bra att jag sparade en semestervecka tack vare det. Har "go-vecka" enligt schemat, sĂ„ det Ă€r bara dethĂ€r kvĂ€llspasset som gĂ€ller. Och tack vare det kunde jag ta ytterligare en semestervecka innan jag gĂ„r över pĂ„ mammaledigt... 

Dessutom ska det bli roligt att trĂ€ffa lite kollegor och alla ungdomar. Fast lite kĂ€nslosamt blir det nog med. TĂ€nk att jag ska vara borta i ett helt Ă„r sen?! Mamma pĂ„ heltid liksom. Kommer jag ens ihĂ„g hur det kĂ€nns? SpĂ€nnande... ❀

Nu Ă€r det förmiddag och jag laddar upp inför arbetspasset med att chilla i solen. Samla lite solenergi nĂ€r det vĂ€l erbjuds... Men snart ska det vĂ€l fixas lunch och det Ă€r dags att göra dig iordning. Mattias och Edwin ska pĂ„ kalas senare idag. Barnens faster fyller nĂ€mligen Ă„r! 

Ja, det var vĂ„r kickstart av veckan. Onsdag, torsdag och fredag blir lugnare. Vi ska till och med lyxa till det med en hotellnatt till helgen! Mattias har julklappar frĂ„n tvĂ„ Ă„r tillbaka som mĂ„ste utnyttjas innan de gĂ„r ut. Presentkort pĂ„ hotell/upplevelse frĂ„n jobbet. SĂ„ det blir en gratis minisemester, bara han och jag. SĂ„Ă„Ă„ mysigt. Nog för att vi bara planerar att Ă„ka till sundsvall, men Ă€ndĂ„... Behövligt! đŸ™đŸŒ



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0