bryt ihop... ⚡️

... och kom igen. Det är så dom säger va? Ja, idag har jag verkligen behövt tänka så. En riktigt down-dag med gravidhormoner som levt om hejvilt. 


Förmiddagen var åtminstone okej. Vi fick finbesök av Carro och Elwira direkt efter frukosten. Även mamma kom förbi, så det blev kaffe på altanen. Sedan lekte (och bråkade) barnen bort förmiddagen... 

Mitt på dagen åt vi lunch, sedan var barnen sugna på poolbad. Dom lekte snällt tillsammans medan den allt tröttare morsan tog igen sig i solstolen. Ja, mellan turerna till tvättstugan... Vattnet i poolen är rätt kallt, så ett dopp piggar upp. Men idag hjälpte inte ens det. Så hopplöst trött var jag! 

På tidiga eftermiddagen brakade allt samman. Den lilla gnuttan energi jag hade kvar försvann när mattläggaren inte dök upp. Som han skulle gjort i början på augusti. Som han skulle gjort förra veckan. Och så vidare... Är så trött på att leva i detta renoveringskaos. Trött på sånna som som gladeligen tar på sig jobb, för att sedan skjuta upp gång på gång. Men när det behövs en elektriker så förväntas det minsann att Mattias ska komma på stört. Ja, jag vet att det kan bli såhär när det jobbas svart och byts tjänster. Men är så less på att vänta. Hela sommaren har gått åt till att vänta på rörmokare, mattläggare och målare. Som visat sig vara förgäves. Mattias har fått dra alla rör själv och han och pappa har ju gjort allt grovjobb... Så det känns så värdelöst att bara vänta och rulla tummarna nu. Vill ju bli klar och hinna få ordning innan bebisen kommer! 

Hade jag inte varit gravid hade jag bara svurit och blivit irriterad. Men nu råkar jag ju faktiskt vara gravid i vecka 35 så beskedet om att mattläggaren inte kunde komma resulterade i krokodiltårar... Bröt ihop totalt i någon timme. 

Mattias fick mig dock på benen när han började kasta ur saker ur det gamla lekrummet, vårt blivande sovrum. Ja, det har stått stilla där länge. Så liiiiiiite gladare blev jag när det hände nått iallafall. Ut med en massa skit och spackla lite. Det gav mig energi nog till att prova en ny maträtt till middag... En riktigt gräddig kyckling/wokgryta med äggnudlar och svamp. Blev riktigt gott. Till och med barnen mumsade för glatta livet. Snabbt och enkelt. Det blir en maträtt att lägga till på vardagslistan... 👍🏼

Efter maten och middagsstöket lämnade vi hemmet en stund. Mot sopsorteringen, sedan ville barnen gärna hälsa på min farmor och farfar igen. Det fanns lite nya roliga saker där som lockade. Riktigta mini-verktyg. Så det blev snickarverkstad och såklart bär-ätning. Vi fyllde en burk med svartvinbär, rödvinbär och hallon. Sedan blev det glassfest på altanen. Lyxigt kvällsfika! 

Runt 20-tiden kom vi hem. Barnen ville måla i målarböcker en stund. Själv donade jag med ditt och datt. Hängde tvätt och rensade bland växterna på övervåningen. Har varken ork eller lust att sköta allihopa, så de åkte ut till försäljning. Skönt att bli av med lite! Borde sälja av fler saker, men så var det dethär med orken också... Kanske när barnen börjat dagis/förskoleklass. Ja tänk, snart är det dags! Elias börjar redan nästa vecka när han är hos mamma. Edwin får vara ledig till den 29/8 innan han börjar. Då blir det 15-timmars veckor för honom. Beställde hem så fina ryggsäckar till dom båda idag. Med deras namn. Snygga höstskor är också på väg hem, sedan är dom redo för rutiner och kyligare tider! 🍁 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0