perfect sunday

Söndagen kickade vi igång här hemma mellan 7 och 8-tiden ungefär. Elias vaknade nog bra mycket tidigare, men snäll som han är så kryper han tyst ner mellan mig och Mattias och startar en film. När lillebror vaknar däremot.... det märker man, om man säger så. 


Jag och barnen gick ner, kände mig oförskämt pigg trots att jag hållt mig vaken länge igårkväll. Mattias sov vidare en stund medan vi andra åt gofrukost, slängde in en tvätt, plockade ur diskmaskinen och spelade innebandy i köket. Lugn, skön och effektiv morgon. Bästa kombon! 

Efter lunchen gick vi ut i solen en stund. Men eftersom det är april så vände det rätt fort. Det blev både regn, snö och stormvindar där ett tag. Men vi höll ut och barnen spelade golf bra länge. Hängde lite i garaget med (eller kaos-förrådet) och försökte få lite ordning. Hitta två par gummistövlar efter Elias som Edwin kan ha nu. Hela och fräscha, blir perfekt som dagisstövlar och regniga sommardagar. 

När vi kom in blev det lite soffhäng och pysseltajm. Men ganska snart började barnen tjata efter dagens höjdpunkt. Elias skulle äntligen få träffa sin gamer-kompis Nils och leka lite irl/offline, haha. Vi hade sådan tur att vi blev bjudna på middag hos Carro, Lars och barnen. En underbar eftermiddag och kväll.... Massor av lek, bus, god tacos, smaskig efterrätt och bara skönt häng. Så trevligt! Vi fick verkligen dra barnen därifrån när det var dags att tacka för oss. Edwin var skogstokig och ville leka mer. Och jag håller med honom, vi måste nog ses lite oftare. Tack för en fin söndag! ❤

Innan vi brummade hemåt åkte vi och köpte en vagn till bebisen. Hittade en på facebook idag som såg fin och fräsch ut. Har ju verkligen inget intresse alls för barnvagnar, märken, priser osv. Bara den rullar liksom... Så det känns underbart att hitta en vagn för 1300 kronor istället för att lägga till ytterligare en nolla. Och vagnen var verkligen jättefräsch och smidig. Check på den! 👍🏼

Väl hemma blev det dusch och hopp i säng för två trötta grabbar. Nu laddar vi om för en ny vecka. Jag har galet hektiska dagar som väntar, men grabbarna har en lugn vecka tillsammans vilket känns skönt. Dagis imorgon och på tisdag bara, sedan gör dom helg med pappsen redan på onsdag när jag åker på jobbkonferens/övernattning. Bara att kämpa på och njuta av dom sista dagarna i april. Sommaren närmar sig! 🌞  




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0