helgen kom

Lördag. Helgen är här och den verkar gå i blåstens tecken, både igår och idag har det stormat crazy... Jag tajmade in det bra igår och putsade alla fönster in och utvädigt i stormvindarna. Höll nästan på att blåsa ut några gånger, men lyckades hålla mig kvar inomhus. Riktigt skönt att få det gjort iallafall, för det var på tiden om man säger så. Hade inte tänkt putsa inglasade altanen, men jag gjorde det ändå. Extra skön feeling! 


Idag vaknade jag utav solen i ögonen efter en sovmorgon. Tack grabbar! Tyvärr var blåste som sagt kvar, men mot husväggen gick det sitta en liten stund efter frukosten för att tanka lite solenergi. Mitt på dagen åkte vi till Strömsbruk. Kaffe, lek och busiga barn. Sedan fick vi med oss Elias hem, en dag i förskott. 

Eftermiddagen här hemma gick fort. Runt 14-tiden kom vi hem och då stannade barnen ute medan Mattias tände grillen. Skönt att ungarna fick springa av sig lite och andas friskluft trots stormvindarna... Yes, grillpremiär blev det idag alltså. Niklas kom som matgäst och vi hann precis äta innan Brynäsmatchen började. Mums så gott med grillat. Men längtar tills vi sitter ute en ljummen sommarkväll... 🌞

Brynäsmatchen gick sådär. Jäkla skit. Barnen tröttnade efter ett tag och spelade innebandy i köket istället. Sedan blev det lite kvällsfika och hopp i säng. Godnatt skatterna! 

Nu är det vuxenhäng i soffan som gäller. Försöker klura ut hur vi ska lösa rum-situationen här hemma... Idag delar ju barnen sovrum på övervåningen och har ett gemensamh lekrum på nedervåningen. Hade vi inte väntat ett till barn så hade ju rummen räckt - ett varsitt liksom. Men nu bor det ju faktiskt en liten bebis i min magen som förmodligen kommer vilja ha ett eget rum om några år. Så det är lika bra att börja planera... Jag röstar på att dela det stora lekrummet nere till ett varsit rum åt storebröderna. Och bebisen får rummet på övervåningen. Kruxet är ju att en liten del av lekrummet nere ska bli tvättstuga med, men det kaaaanske går ändå? Vi får klura vidare helt enkelt... 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0