morgonmys

Torsdag, min enda lediga dag denna vecka. Det innebär såklart att jag hade en lista med typ tusen saker jag ville hinna med, och jag måste nog säga att jag lyckats rätt bra.

Först på listan stod sovmorgon/mysmorgon. Alltid en osäker önskan... Men idag var barnen med på noterna och lät mig sova till 07:30 iallafall. Sedan startade vi en film och låg och myste tillsammans enda till 09-tiden. Perfekt start på en ledig dag!

Efter frukost och påklädning började Elias och Edwin att bygga lego. Ja, hela förmiddagen höll dom på. Älskar när barnen leker bra ihop. När dom kommer överens och ger varandra komplimanger.

Medan kidsen lekte så bra passade jag på att stryka några fler punkter på göra-listan. Tvätta, damma, dammsuga, torka golven och städa toaletterna. Jag blev klar lagom tills det var lunchdags. Fixade fram barnens favorit. Makaroner, köttbullar och broccoli. Not my favourite... Men grabbarna slickade rent tallrikarna och då är man nöjd.

På tidiga eftermiddagen åkte vi till stan en sväng. Behövde fylla på med massor av "nödvändiga" grejer. Sånt som duschcreme, tandkräm, tandborstar, städgrejer, toapapper och så vidare... Barnen lyckades charma åt sig lite dom med, såklart. En varsin mössa och gosedjur/leksak. Elias fick även en cool tröja från A&H som han så gääääärna ville ha, då en av hans favorittröjor här hemma har gått sönder. Nöjda och glada for vi sedan hemåt.

Eftermiddagen har gått åt till att leka, mysa, njuta av ett rent hem och laga middag. En riktigt flötmiddag. Jag blev akut sugen på strips och korv. Så vad gör man? Men om man serverar spenat till så blir det väl lite nyttig? Gott var det iallafall.

Kvällen har varit lugn. Barnen var trötta, lite sådär halvkrassliga båda två. Elias hostar och Edwin snorar. Den eviga karusellen... Egentligen skulle dom ha varit på dagis imorgon, men det känns inte bra. Så Mattias blir hemma och vabbar. Känns bättre!

Just nu kikar vi på Brynäs innan det blir hopp i säng. Imorgon jobbar jag 08-17, sedan typ resten av hela helgen med. Så någon helgfeeling har jag inte... Men det är bara att kämpa. Nästa vecka är desto lugnare med två arbetspass bara!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0