hejdå sommar

Fredag och sovmorgon! Det behövdes. Även fast Mattias är dyngförkyld så lät han bli att väcka mig imorse. Han och barnen gick ner och åt frukost och kokade kaffe. Bäst så innan man väcker monstret, tänkte dom.

Våran förmiddag gick åt till att fixa och dona. Skönt att ha Mattias hemma, även om han inte var speciellt pigg. Men han som inte kan vara stilla vet ni... Vips så hade han staplat all ny ved i vedboden, klippt gräsmattan och åkt till sopsorteringen med ett stort lass. Så jag ville ju inte vara sämre! Började med en race inomhus. Tömma diskmaskinen, röja i lekrummet, köra igång en tvätt och plocka lite överallt.

Sedan tog jag med mig Edwin till handelsträdgården. Sommarblommorna här hemma hade tackat för sig kan man säga... Så det var på tiden att köpa lite nya blomster. Höstblommor. Det blev en rejäl shopping! Men det är ju så fint med alla höstiga färger. Nytt, fräscht och samtidigt lite vemodigt. Nu är det ju officiellt höst. Iallafall i blomkrukorna.

Mitt på dagen åt vi lunch och sedan var det dags för mig att åka mot jobbet. Hade gärna varit hemma och haft fredagsmys med mina favoriter... Men det gick ju inte.

Har iallafall haft en bra eftermiddag och kväll med kollegor och ungdomar. Lugnt och skönt. Men nu ska jag försöka sova. Lyxigt att kunna ta lite sovmorgon, inte varje dag man kan sova till klockan 09:00 faktiskt. OM jag nu får sova. Det vet man ju liksom aldrig. Håller tummarna, för imorgon väntar en fullspäckad dag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0