vackra hösten

Hösten är här på allvar! Frostiga mornar, rödgula löv och kvällsmörker. Hur mysigt som helst...

Igår hade vi en skön ledig dag. Jag och Edwin passade på att hälsa på lilla Elwira. Fika och bebismys, kan det bli bättre? Hon är verkligen bedårande söt, nästan så att det rycker lite i livmodern. Men nej, jag är helt på det klara med att det inte blir fler barn här. Inte de närmsta tio åren iallafall. Punkt.

På eftermiddagen åkte vi till stan. Jag och mamma hade en liten dejt. En cellprovsdejt närmare bestämt. Trevligt värre... Hua. Turligt nog går det snabbt. Sedan firade vi med fika på Dackås. Bullar på kanelbullens dag, såklart. Edwin och mammas kompis var med också, en mysig fikastund.

Resten av eftermiddagen och kvällen hemma var lugn. Leka, mysa, äta och seriemarathon.

Imorse vaknade vi utvilade runt 07:30-tiden. En lagom tid att vakna på. Vi myste i sängen en stund innan vi gick ner och kokade kaffe och åt frukost. Sedan klädde vi på oss och tog en frisk promenad. Edwin älskar fortfarande att åka vagn så det är ju toppen. Finns alltså inga ursäkter för att inte ge sig ut på fler promenader... Vi var ute och promenerade i morgonsolen i drygt 40 minuter, ljuvligt. Borde göra detta till en vana de dagar jag jobbar kväll/natt. Speciellt nu under hösten och vintern då solljuset är så viktigt. Lova det Sara?

Mitt på dagen lämnade jag en lycklig Edwin på dagis, enda dagen han behöver vara där denna vecka. Han hade längtat efter kompisarna och sa glatt hejdå till morsan som rullade mot jobbet...

En trevlig kväll med kollegor och ungdomar. Älskar att jobba kväll. Har bland annat fått privatlektioner i arabiska och bara myst runt... Vi dricker te, pratar om livet, skrattar och bara umgås. Jag lär mig något nytt varje dag och jag är så sjukt tacksam över mitt jobb.

Nu är jag dock hemma och ska hoppa i säng. Har jour till 07:00 imorgon, men jag hoppas att jag får sova!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0