tröttheten

En ny vecka har tagit vid och dagarna rullar på som vanligt. Nästan. Det är ju den heliga älgjaktsveckan för Mattias, vilket betyder att vi knappt ser skymten av honom här hemma.

Igår var det måndag och jag hade en ledig dag. Skön start på veckan! Edwin och jag myste på här hemma. Sedan fick vi besök av Carro och lilla Elwira. Myspys! Vi gjorde lunch och tog sedan en promenad med vagnarna. Så häftigt att vi har barn nu båda två. Vi som är dom där kompisarna som fortfarande är typ 14 år när vi träffas, ingenting har liksom förändrats. Förutom dom där små detaljerna som att vi båda är 26 år, bor i hus och har barn...

Vi promenerade upp till min kära mamma så hon fick bebismysa lite. Hon erbjöd sig direkt att bli extramormor och försökte övertala mig att tänka över mitt beslut om att vilja ha fler barn. Den går jag inte på så lätt... Hehehe. Två barn, en mångsysslande sambo och tio asylsökande ungdomar räcker gott och väl i mitt liv just nu.

Resten av måndagen gick åt till att storhandla. Edwin ville stanna hos mormor så jag fick åka helt själv vilket är alldeles ljuvligt. Sedan fick vi båda äta middag hos mamma och pappa innan vi åkte hem och duschade och gjorde kväller. Fin dag!

Idag var vi uppe med tuppen. Kaffe, påklädning och iväg mot dagis/jobb. Snabba ryck. Är glad över att Edwin (ja båda barnen) är hyffsat enkla att väcka och oftast vaknar på rätt sida. Inga väldiga bråk och jobbiga lämningar. Än så länge. Peppar peppar ta i trä!

Idag stod det APT på schemat, plus en massa annat som gjorde att vi fick avbryta titt som tätt. Tänk att allt ska hända på samma gång oftast. Men vi löste det bra och allt klickade enligt våra planer.

Vid 15-tiden hämtade jag lilleman på dagis. Hann även träffa Elias en sväng. Han är ju några extra dagar hos sin mamma nu, så det var fint att få pussa lite på honom. Han berättade att han och Edwin hade lekt tillsammans ute idag. Fina brorsorna!

Väl hemma höll jag på att dö av trötthet. Jag slängde ihop en pizza till middag och blev väldigt glad över att Mattias faktiskt kom hem. Efter middagen la vi oss allihopa i soffan och vips så sov jag. Vaknade tre timmar senare... Då var det mörkt ute, lilleman sov och jag var helt förvirrad. "Tack" älskling för att du lät mig sova. Jag måste verkligen ta tag i min kropp innan det är för sent. Börja träna, äta nyttigare och ta kontroll över vardagen. Det funkar inte i längden att äta pizza till middag, muffins till kvällsfika och sova på soffan för att bota tröttheten. I know. Väntar på ett mentalt breakdown bara...

Har försökt rycka upp mig nu innan det är dags för sängen. Duschat, plockat ihop lite och kollat igenom viktiga papper. Imorgon väntar 11 timmars jobb, så jag hoppas att jag får sova inatt. Heja!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0