redo för höst

Zzzzöndag. En dag som gjord för lite sovmorgon i mitt tycke. Min son håller dock inte med... Det blev en tidig morgon och jag var tröttare än tröttast. Men efter lite kaffe var vi igång!

Resten av dagen har gått åt till att göra oss redo för hösten. Vi klädde på oss varmt och gick ut, burr. Vi plockade in alla utemöbler, hängmattan, torkvindan, lite blomkrukor osv. Sedan flyttade vi alla "sommargrejer" så som cyklar, golfset, gräsklippare och röjsåg aaallra längst in i förrådet under huset. Där får dom sova över vintern. Sommargrejerna fick helt enkelt byta plats med spadar, pulkor och snöskyfflar som flyttades ut till förrådet längst ut mot pannrummet. Vi har tre förråd, ett garage och en vedbod så det finns gott om förvaring. Men det gäller som sagt att förvara med strategi och förnuft. Ordning och reda. Ja, snart är det dags för snö hörrni...

När jag ändå var igång så "vintrade" jag på altanen och gjorde en klädinventering. Gick igenom alla (kaos)korgar i hallen med mössor och vantar, och rensade ut ett helt berg med jackor som barnen vuxit ur. Tog fram lite varmare ytterkläder och fick ordning på allas möss/vant-korgar. Nu vet jag vad vi har och vad som behöver köpas i ytterkläder- och skoväg. Skön känsla!

Efter lunchen åkte vi till Bobygda. Middag och däckbyte. Japp, nu är även bilen redo för kallare tider. Vi är helt redo för hösten nu!

Kvällen är nu här och jag har precis myst ner mig i soffan, nyduschad och trött. Mattias blev kvar i Bobygda eftersom älgjakten kör igång imorgon. Edwin har somnat och jag ska bara chilla tills det blir dags för sängen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0