ny vecka

En ny vecka har tagit vid och julen börjar verkligen att närma sig... Lite stressigt känns det med mycket jobb och renoveringen som ska bli klar, men det ska nog bli bra i år också. Kommer nog kännas konstigt att jobba natten mot julafton, men jag kände att det kan vara värt pengarna. Huvudsaken är att jag fick semester på juldagen. Det betyder att jag har en veckas "semester" från och med julaftonsmorgonen. Mattias är också ledig då, så det ser jag fram emot.

Igår hade vi måndagen på besök. Jag och Edwin flydde kaoset här hemma och åkte till stan. Mötte upp gammelmormor och gick en snabb runda i affärerna, men lilleman var inte direkt med på noterna. Han har en vilja av stål och är inne i den berömda kan-själv-åldern nu...

Istället åkte vi till Resursen och fyndade lite kläder, det gick bättre för där var det lugnt och han kunde gå runt och kika själv. Sedan åkte vi till Casablanca för att fylla på magarna. Lite måndagslyx. Därefter åkte vi till Dollar för att handla lite nödvändigheter. Nöjda och trötta åkte vi sedan hemåt.

Mamma/mormor kom på lite eftermiddagskaffe, trevligt med besök tycker vi. Vips var det dags att börja med middagen, snabbt och enkelt med spagetti och köttfärssås!

Resten av kvällen var rolig och mysig. Min käre bror och svägerska kom hit och fikade. Vi gjorde även upp årets julklappstema, en ny grej vi fyra ska köra med. Vi drog lott vilken var och en ska köpa julklapp till, sedan drog vi även lott på bokstav och adjektiv. Slutresultatet blev "nånting glansigt på bokstaven V". Jag ska köpa till min bror. Haha hjälp, det blir till att klura rejält. Men det blir roligt.

Idag bjöd Edwin på en liten sovmorgon, tror klockan var strax efter 07-tiden när han väckte mig men vi låg kvar bra länge och myste.

Efter att vi ätit frukost och druckit kaffe fick vi besök av Carro och Elwira. Mys! Vi tog det lugnt här hemma först, sedan klädde vi på oss för en promenad. Vi gick in till Forsa och råkade hamna på Röda Korset. Fyndade lite till mig och lilleman. Innan vi promenerade hem igen gick vi till Ica och köpte lussebullar, mmm. Men innan vi högg in på fikat blev det lite lunch.

Carro och Elwira stannade kvar rätt länge, så vi gick upp på övervåningen allihopa och tog tag i min kaos-garderob. Rensade ut hur mycket som helst. Carro fick första tjing och fick en kasse med kläder, lite slängde jag och resten la jag ut på på köp och sälj. Tjänade in 300 kronor och blev samtidgt av med ungeför 50 plagg. Sån jäkla skön känsla!

Eftermiddagen gick åt till att köra några maskiner tvätt, laga fisk-middag och dona med lite av varje. Nu är det dock kväll och snart dags att krypa ner i sängen. Ett avsnitt av Midnattssol ska vi hinna med också innan vi tackar för idag!