sista jobbdagen

Imorse ringde klockan 05:30 och jag sov skönare än någonsin... Classic! Men det var bara att masa sig upp, koka kaffe, göra sig iordning och åka mot jobbet. Skönt ändå att det alltid känns roligt att åka och jobba nu. 

På jobbet var det väldigt lugnt idag, näst intill tråkigt lugnt. Förmiddagspassen brukar vara det, men man får dagen att gå ändå. Massor av kaffe och prat. Hann träffa några ungdomar efter skolan med innan jag åkte hemåt. Ses efter att jag varit på Kreta, sa jag och log mitt mest retsamma leende. Hehehe!  

Efter jobbet åkte jag till mamma en sväng. Sedan hem för att säga hej till Elias, Johanna och Ida som varit på besök medan jag var på jobbet. Edwin hade alltså haft en toppendag med sina favoriter! Ganska direkt efter att jag kommit hem skulle dom åka, men jag hann iallafall prata lite med Elias och försöka peppa honom inför resan. Han är liiiiiiite skeptisk. Men det tror jag är mest för att hans mamma inte ska följa med och för att han inte förstår tidsbegreppet riktigt. Tror (och hoppas) det kommer släppa när det väl är dags! På torsdag kommer han hit igen, sedan åker vi ju till Arlanda på natten. Wiiiiie!

Mattias hade gjort god middag som vi avnjöt innan vi styrde bilen mot Bobygda. Edwin ville träffa farmor och farfar! Dessutom passade vi på att fira Mattias mamma i förskott, det är ju morsdag på söndag. Blommor, lotter och gofika. Edwin lekte för fullt och vi fick dra honom därifrån sen...

När vi kom hem igen blev det ett plockrace för mig. Bombnedslag lite här och var. Städracet får dock vänta tills på torsdag. Har jag stått ut så här länge (kräks nästan av hur skitit allt är) så kan jag stå ut lite till. Prioriteringar... Ikväll prioriterade jag mina extremt håriga ben till exempel. Vaxning! Fyfarao. Varför är vi tjejer skapta med hår på benen om det ändå verkar vara meningen att vi inte ska ha det? Nåja, efter en halvtimmes smärta i badrummet är det nu äntligen över. Nu har jag lena ben i några veckor! Passade även på att göra lite fotvård, duscha länge, smörja in med favoritbodylotion och måla tånaglarna. REDO FÖR SOLSEMESTER! 🙌🏼

Edwin somnade sent ikväll, så nu hoppas jag på sovmorgon imorgon. Sedan blir det en förmiddag på hemmaplan följt av en eftermiddag i Söderhamn. Ska på en föreläsning om Islam med min kära moster. Vi jobbar ju i samma "branch" nu kan man säga. Ska verkligen bli roligt och spännande! Tänk att religion som var världens tråkigaste ämne i skolan är något jag blivit galet intresserad av nu...

Nej, sängen och somna framför Greys i vanlig ordning kanske? Det låter fint Sara! Så gör vi. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0