på skattjakt

Idag har jag haft en fin ledig tisdag må jag säga. Först fick jag njuta av en såndär morgon när lill-ungen sov sjukt länge och morgonkaffet kunde intas i total tystnad. Ljuvligt, men ack så sällsynt... 

Sedan har jag varit på skattjakt. Jo, det är sant. Skattjakt på svärföräldrarnas vind. Vilken lyx va! Jag fick rota runt bäst jag ville och ta med mig en massa saker hem. Ingemar, Mattias pappa, har verkligen öga för gamla grejer och vet vad saker och ting är värda. Så han plockade fram några riktiga godbitar som han tyckte att vi skulle ta. Gamla grejer som är efter Mattias far/morföräldrar, så roligt att vi får ärva! Vi fick bland annat en stor kopparbalja som har tillhört Ingemars morföräldrar, för en herrans massa år sedan. Fick även en stor trälåda, gamla burkar, ett blombord som ska bli legobord, en lilja-ljusstake från Ystad metall (!!!) och lite annat smått och gott. Snacka om materiell lycka! 

Resten av dagen har gått åt till att mysa med lilleman, dricka kaffe, laga middag och påbörja projekt: slipa altangolvet. Fyfarao vilket jobb... Iallafall om man har en handslip. Jag höll på i en evighet kändes det som, enda tills mina händer skakade och värkte. En blandning mellan kramp och utan känsel, plus slipdamm enda innanför trosorna. Nej, resten av altanen får nog Mattias fixa. Jag har ju ändå slipat 8 av 30 plankor nu... 

Kvällen spenderas i soffan. Har duschat och svullat chips med Mattias och Niklas. Oartigt att tacka nej ju... Men snart blir det sängen och ladda inför morgondagen, ett kvällspass på jobbet väntar! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0