en fin måndag

Måndag. Även fast jag tycker att det känns som tisdag. Det här med att hålla koll på dagarna är inte min grej just nu har jag märkt... 

Här hemma kickade vi igång dagen strax efter 7-tiden. Kaffe och frukost, sedan var vi redo. Donade med lite av varje på förmiddagen, men fick ändå inget gjort tror jag. Nåja, man kan inte prestera på topp jämt väl? Har tusen saker i huvudet, och hälften glömmer jag. På jobbet har vi en "daglig kalender" i datorn där dagens alla uppdrag står, tror jag måste göra lika hemma snart. Virrpannan... 

Vid 10-tiden åkte jag och lilleman till stan med Carro. Skulle köpa det sista som behövdes inför resan. Så som uv-kepsar, tofflor till allihopa, aftersun, tandborstar till barnen, ett paket blöjor osv osv osv. Vi hade bra flyt och lilleman var hyffsat medgörlig. Ja, förutom när han inte fick sitta kvar i helikoptern på Guldsmeden. Då blir man ju skitförbannad och ger morsan en bitchslap! 

Förutom all rese-shopping hann vi även avnjuta en fika och sedan åka till Colorama för att köpa träolja till altanen. Valde en med svart färg i så att det skulle bli riktigt mörkt. Altanen är ju mitt arbetsområde så där bestämmer minsann jag. Så det så! 

Resten av dagen har gått i ett. Oljade in golvet på en gång, smhi lovade att det skulle vara uppehåll tills sent inatt. Men tji fick jag... Det började regna nu ikväll, så vissa partier närmast öppningarna blev såklart lite blöta. Jävla skit. Har försökt skydda med plast så gott det går nu, så får vi se om det går att rädda. Men annars vart det himla fint med mörkt golv mot det vita/gråa! 

På eftermiddagen var vi till stan ytterligare en gång. Mattias, Edwin och jag. Vi åt fusk-middag på Max, kollade läget vid hamnen (ja, han fiskar ju strömming åh han jag bor med...) och åkte till Byggmax för att köpa fasadbelysning. Så ikväll har tre nya lampor kommit upp på huset, på de ställen där det är färdigmålat. Äntligen får elekrikern min visa vad han kan! Fint blir det. 

Nu är det kväller och jag ligger och snusar på en nyduschad liten kille som andas tungt. Gos! Jag ska försöka sova snart jag med, imorgon väntar ett arbetspass mellan 07:00-14:30. Sista jobbdagen innan resan! 🙌🏼


Altangolvet före, under och efter! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0