bra nog fredagstrött

Snark, snark, hej, hallå och godnatt. Här har ni en som är rejält fredagstrött kan jag lova! Har jobbat många timmar de senaste två dygnen... Ett kvällspass på 10 timmar i onsdags, ett nattpass på 15 timmar från torsdag till fredag och imorse åkte jag direkt från jobbet till en 7 timmar lång dokumentationsutbildning. Sammanlagt lika många timmar som jag jobbade på Dackås under en hel månad om jag hade tur! 

Så yes, jag är ganska slut i huvudet denna fredagkväll. Man sover inte direkt djupt på jobbet, och bara runt 4-5 timmar, så det var tufft att sitta framför en dator hela dagen och ta in en massa information. Men det var roligt och gick trots allt bra! Och extra klirr i kassan blir det ju. Lite surt att jag egentligen skulle haft tre lediga dagar framför mig nu, men jag har lovat att jobba på Dackås en sväng imorgon. Som sagt, extra klirr i kassan är ju aldrig fel... (Vilket betyder - bit ihop för fan!) 😁

Annars då? Jo livet flyter på och jag får jobba hårt med att lära mig att prioritera. Hade tänkt dammsuga och städa efter utbildningen idag, men det gick fetbort. Var så jäkla trött och kände att det var viktigare att mysa med Edwin som jag varit ifrån så mycket nu. Fick nöja mig med att tvätta en maskin tvätt och laga middag. Eller nöja mig... Det var fasen det enda jag orkade. Får helt enkelt blunda för alla dammråttor i hörnen en dag till. Det klarar vi Sara, heja heja!

Nu blir det fredagsmys i soffan med choklad och chips. Ska beställa lite från taxfree'n och skriva in mitt sommarschema i kalendern som jag fick idag. Schemat ser helt amazing ut! Långa arbetspass = många lediga dagar, och dessutom TRE VECKORS SEMESTER. Ska bli underbart att få vara ledig samtidigt som Mattias och barnen för en gångs skull. Då kan vi åka till Dalarna och hälsa på vänner och barnens kusiner, hänga på stranden, göra utflykter och bara slappna av. Äntligen en sommar att längta efter, utan jobb-ångest. Är så himla glad! 😄

En fin body som jag köpte på lunchen idag, till min lilla bebis. (Okej, det är väl Carro och Hannes bebis egentligen...) Kunde inte hålla mig! Dessutom unnade jag mig en par shorts, ett linne och gudomligt sköna haremsbyxor. Kreta here I come! 🙌🏼





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0