bästa tiden

Visst är det underbart? Maj månad har verkligen visat sig från sin bästa sida såhär långt. Sol och värme! Att kunna dricka morgonkaffet i linne ute på trappan är magiskt... 👌🏼

Här hemma gjorde vi morgon tidigt. Men jag somnade galet tidigt igårkväll så jag var pigg. Så pass pigg att jag redan hade hunnit dammsuga, tvätta, städa toaletterna och dammat när klockan var 09:00 - sug på den! Grabbarna var ute och målade under tiden, ett jäkla jobb med allt som ska grundmålas och gud vet vad. Vill bara ha ett fint hus nu, och en städad gräsmatta. Just nu ser det ut som ett kråkslott... 

Resten av förmiddagen spenderade jag och lilleman utomhus i solen. Flyttade ner utemöblerna till soldäcket, tillfälligt. Vill ha ett nytt lounge-set dit, man kanske får passa på när man får sin första månadslön. Hihihihi. Sedan åkte vi till Norrvägen, lilleman skulle få vara med mormor och morfar medan jag jobbade ett em-pass på Dackås. Hade ingen lust för fem öre att åka och jobba i detta väder... Dessutom hade vi sjukt mycket idag, så mitt humör var väl inte det bästa. Turligt nog så blev det kväller även den här gången!

Hem hem hem... Hämtade först lilleman som var ute i lekparken hos mormor och morfar. Sedan rullade vi hemåt, dusch och hopp i säng på en gång! En trött kille, med en lika trött mamma. 

Har precis duschat och krupit ner i sängen nu, ska försöka somna tidigt så jag är fit for fight imorgon när det är dags för ett 14-timmars pass på Västerbo. Ska bli roligt, och det känns underbart att känna så!  





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0