att vara vuxen

Ja, det här med att helt plötsligt bli vuxen som 26-åring är en omställning. För visst är man vuxen när en dag går ut på att jobba, lämna/hämta barn, laga ensidiga middagar, pussla med barnvakter, försöka få liiiiiite tid med familjen och sedan somna helt utmattad på kvällen? Och så det där dåliga samvetet över att jag borde ha hunnit tvätta, städa, ringa mina vänner och måla lite på huset...

Dagarna går i ett nu, men jag klagar inte. Det fungerar bra, men det är som sagt en rejäl omställning eftersom jag under 5 års tid varit den som varit hemma mest med barn, plugg och enbart extrajobb. Men nu när jag är klar med skolan och barnen har blivit större så är det min tur att "göra karriär" faktiskt. Är så tacksam att han jag lever med förstår det och ställer upp så jag kan jobba sena kvällar och nätter. Och för att inte tala om alla andra runt omkring oss som ställer upp i vått och torrt. Puss på er allihopa! 

Så, min lediga helg blev alltså ingen ledig helg... Journatt i fredags och ett 14-timmarspass på söndagen med tillhörande jour till 07:00 imorse. Phew! Men nu är det gjort och allt har gått väldigt bra, det är tur att det är ett roligt jobb. Älskar allt det ger! Igår hade vi tex födelsedagsfest för en kille från Syrien. Tårta, arabisk musik och dans. Så roligt att få uppleva! 

Dessutom slapp jag ha dåligt samvete över att jag jobbade hela söndagen, för barnen hade haft en underbar dag på Himlabadet med pappa, morfar, Johanna och Ida. En fin dag verkade dom ha haft, jag hade gärna varit med - men nu slapp jag ju ändå chocka allihopa med min blekfeta kropp! Hehehe. 

Annars då? Jo, när jag inte jobbar så myser vi på här hemma. Plockar och donar med sånt som inte hinns med. Jag har två lediga dagar som väntar, så nu jäklar blir det lite ordning. Tvättdag, bädda rent i sängarna, vila och umgås med Edwin består denna måndag av. Imorgon får det bli dammsugning och en liten utflykt. Låter bra! Sedan väntar fullspäckade dagar med jobb, utbildningar och föreläsningar enda fram till onsdag nästa vecka. Men efter det, då är det semester! Kreta närmar sig med stormsteg och det ska bli underbart med en helt ledig vecka tillsammans med familjen, i sol och värme. 

Idag är vi rejält trötta, jag och lilleman. Vi båda ligger och vilar i soffan nu. Så tråkigt väder... Jag vill ju bara ut och inviga de fina dynorna som vi fick hemlevererade imorse. Kommer passa så bra till utemöblerna och till husets gråa färg! 👌🏼





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0