sunday chill

Söndag borde vara en obligatorisk sovmorgonsdag. Ellerhur? Ska ta upp det med barnen vid nästa familjemöte tror jag, fast det känns ärligt talat omöjligt att få igenom det förslaget. Varje gång jag kommer med en utomordentlig idé så skakar ungarna på huvudet och tycker att raka motsatsen är bättre. På söndagar ska man tydligen kliva upp innan tuppen till exempel... 

Det var alltså en trött och icke så munter mamma som släpade sig ur sängen imorse. Men lite piggare och gladare blev jag när Edwin ville sätta sig på toaletten och göra number two. Det är fjärde gången den här veckan han sitter och skrattar åt sina bajskojvaj i toan. Tänka sig att lite bajs kan lysa upp en söndagmorgon va? Helt galet. 

Förmiddagen gick åt till att städa här hemma. Dammråttorna dansade för fan breakdance i varenda rum. Då har det gått för långt. Balett, visst. Men breakdance... 

Mitt på dagen gick hela familjen ut för att lära känna vår nya familjemedlem. En skoter. "Tjohoooo"! Precis vad jag alltid har önskat mig och vad jag tycker att det är klokt att lägga pengarna på. Men med tre grabbar i familjen har jag inte direkt någon talan. Tydligen. Fast jag måste erkänna att det var lite (ytterst lite) roligt att köra. Vi har en perfekt täkt bakom huset där det varken finns träd eller människor som jag kan krocka med. 

Resten av dagen har vi haft främmande. Peter, Elin, Nellie, Johanna och Ida har varit här. Kaffe och lek! Alltid trevligt att ses en stund innan vi gör Elias-veckobyte. Och sedan fortsatte trevligheterna med middag, gofika och hysteriska skrattanfall hemma hos mamma och pappa. Jag älskar faceswap-filtret på snapchat och kan inte få nog. Och jag älskar att dela dessa stunder med min broder och Frida. Dom förstår mig och min kärlek till faceswap extra bra. Vi skulle seriöst kunna sitta en hel kväll och skratta tills vi kissade på oss. Ja, det enda vi gjorde ikväll var i princip att knäppa kort på varandra och skratta. Tur att Edwin (och Elias) fick en liten radiostyrd skoter av dom så att lilleman inte blev helt bortglömd. Så häftig och cool, perfekt med en liten minivariant av den vi köpte idag! För jag antar att pappan i familjen anser att den stora skotern tillhör honom... 😏

Nu har jag lite skön ensamtid i soffan. Nytvättat hår och Greys Anatomy. Laddar upp inför veckan som innehåller jobb, jobb, jobb, jobb, plugg och jobb. Hoppas att denna hårda vecka skrämmer bort förkylningen som verkas trivas bra i min lata kropp! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0