skoterliv

Det är lika bra att börja med en bekännelse... Jag tar härmed tillbaka alla onda tankar jag hade inför skoterköpet och erkänner att jag näst intill älskar att vi köpte den. En helt ny (vinter)värld har öppnat sig! 

Idag har vi haft en riktigt härlig dag med skotern. Tidigt imorse åkte vi ut på isen och slog läger. Jag, Tom, Mattias och Edwin. Järngänget. Solen strålade, väskorna var fyllda med gott fika och fler och fler anslöt till vårt team. Grannarna Tina, Agne och Elin kom ut först med skotrarna och en bra eldkorg. Edwin blev överlycklig för lite sällskap och hängde efter dem hela dagen. Han känner sig redan så pass tjenis med grannarna att han utan minsta lilla tvekan tiggde åt sig både det ena och andra ur deras matsäck. Sedan kom även min moster, mormor och släktingarna från Matnäs: lille Petter, Ellen och Janne. Trots att vi bara fick en endaste gädda så hade vi en underbar dag. Det är väl ändå solen, umgänget och framför allt korven man är ute efter?! Erkänn.

På tidiga eftermiddagen brassade vi hemåt. Trötta och nöjda efter drygt fyra timmar ute. Men inte fick man vila för det inte... In och slänga in en tvätt bara, sedan åkte vi till Bobygda. Hade turen att bli bjudna på middag! Och eftersom vi inte direkt är "fin i kanten" av oss åkte vi dit i långkalsonger och otvättat hår. Såklart. 

Från Bobygda till Strömsbruk. Dags att hämta hem storebror! Förvarnade i vanlig ordning med ett "ge-oss-kaffe-för-fan-sms" innan vi åkte. Okej, lite snyggare kanske jag uttryckte mig. Men det var så jag menade, hehehe. Fin i kanten var det ja... Efter en massa lek och bus var det dags att åka hem. Det var svårt att få av Edwin den fina prinsessklänningen han lånat av Ida. 

Kvällen här hemma blev lugn. Vi hann iprincip bara fika och duscha innan grabbarna somnade. Och jag orkade bara ta hand om lite tvätt innan batterierna tog slut. Typiskt va? Jag som hade tänkt frosta av frysen, skura duschen och dammsuga såhär på söndagskvällen...






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0