påskfetma

Herregud. Den här påsken kommer att bli min död. Jag kommer att dö av påskfetma, seriöst. Jag vräker i mig godis som om det inte fanns någon morgondag. Och jag har ju ärvt någon fin liten gen som gör att jag i princip går upp 5 kilo bara jag tittar på något onyttigt. Vem är skyldig? Mamma? Pappa? Inte mormor iallafall. Nä, för hon fick alla smalgener och bli-brun-gener. Pigment kanske det kallas... Nåja, dom kunde väl ha delat upp det lite bättre? 

Idag har jag jobbat. Påskaftonen till ära. Full fart hela dagen. Ändå hade jag tid att trycka i mig både glass och chokladägg? Äh, det går väl på rutin helt enkelt... 

Efter jobbet hämtade jag min lilla familj hemma, sedan åkte vi till min farmor och farfar för lite påskfika. Tårta och kaffe! Jarå, det finns alltid plats för lite mer. Jag går stenhårt in för att äta mig äckel-mätt på godsaker den här helgen. Resten av året får det bli broccoli tror jag. Lovar inget, men det skulle behövas.

Annars då? Förutom att jag är smällfet... Jo, det mesta rullar på. Nu väntar två lediga dagar innan det ska jobbas resten av veckan. Men sedan får jag min belöning, en ute-kväll. Kombinationen vän + vin är ju oslagbar! 👌🏼

Da houze såg lite annorlunda ut imorse:






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0