work work work

Denna vecka handlar det mest om jobb för min del. Grisvecka, så att säga. Nu tycker jag dock inte att det är så "grisigt" men jag måste ju svänga mig rätt fraser. För att komma in i gänget liksom. Gänget som för övrigt är ett himla fint gäng!

Idag har jag jobbat mellan 07:45 och 14:00. Ett skönt kortpass! Men nog har vi haft att göra ändå... Det är mycket att styra och ordna med, sånt som passar en människa med en lätt touch av kontrollbehov. Host.

Efter jobbet blev det en sväng på stan med mormor. Ja jag vet, jag var på Birsta igår... Men han jag bor med fyller ju faktiskt år nästa helg! Och någon liten present är han väl åtminstone värd. Lyckades hitta lite av varje. Det blev även en god salladslunch. Och mjukglass.

Eftermiddagen har spenderats hemma med Edwin. Min fina Edwin som sovit hos mormor och morfar. Han hade haft det jättebra, det är så roligt nu när han kan berätta själv! Han berättade bland annat att han hade ätit köttbullar och att mormor fick många röda blommor. Ja, mina älskade föräldrar firar 20-årig bröllopsdag dagen till ära! Svängde dit med en blomma och en stor chokladask jag med. Grattis! ❤️

Vad har vi gjort ikväll då? Lekt i nya legohörnan (tummen upp från Edwin) och bara myst runt här hemma. Tagit reda på ren tvätt och pysslat med lite av varje... Självklart måsta vi gå ut och prova nya gungan med. En nöjd lilleman. Och en trött. Efter att vi hade duschat var det dags för kvällsfika, men efter halva mackan höll han på att somna! Han la ifrån sig mackan, gick tre steg till fåtöljen i köket och somnade sittandes i den. Allt under loppet av fem sekunder. Mammas tröttis!

Själv är jag också galet trött. Med en svälld och ömmande fotled dessutom. Jag spelade fotboll med Elias i måndags och vrickade till vänster foten. Igår kände jag inget, så jag glömde bort det, men fick nästan panik på kvällen när jag inte fick av mig jeansen. De liksom fastnade över foten och jag kunde inte förstå varför. Jäkligt smala ben på ena sidan av jeansen!?!? Men ikväll har jag börjat känna smärta i fotleden. Så när jeansen krånglade även ikväll tog jag mig en titt på fotleden. Jorå, svullen är bara förnamnet. Typiskt, jag som tänkte springa en mil ikväll...

Nu ska jag sova (tidigt för en gångs skull) och ladda för en ledig dag med grabbarna mina. Ska bli skönt med en hemmadag, för sedan ska jag spendera 30 timmar på jobbet under helgen! 😅



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0