sol och bad

Hello, it's Kreta speaking. Vi har det alldeles förträffligt här. Förutom den extrema tröttheten (och alla extra kilon) som börjar smyga sig på... Att vara på solsemester kan ju vara jobbigt i sig, men att vara i ett varmt land med två små barn kan vara ännu jobbigare! Kan inte påstå att jag kommer att känna mig direkt utvilad efter den här resan. Det är så mycket som måste fixas, passas och roddas med. Plus en hel del gnäll och trots mellan varven... Däremot kommer jag känna mig alldeles varm av tacksamhet och bära med mig så många fina minnen härifrån. Lyckliga barn och lediga lata dagar med hela familjen! 

Idag är det onsdag och resan börjar lida mot sitt slut. Vi åker hem på fredag mitt på dagen någon gång, och det känns faktiskt skönt. Nog för att jag trivs här i värmen med bästa familjen, men hemlängtan börjar smyga sig på. Vill hem till vårt hus, vardagen, jobbet (!) och svenska sommaren. En vecka hemifrån är alldeles lagom...

Idag har vi haft en ensam-dag lilla familjen, medan resten av gänget åkte på en tågutflykt. Först gick vi och handlade lite efter frukosten. Ett varsitt Kreta-badlakan till grabbarna och lite leksaker för respengarna dom fått från nära och kära. Det mesta har dock gått åt till en massa små skitsaker, men vill dom köpa små slajmfigurer så får dom väl det då... Lite kläder blev det också. Men det är ganska dyrt här! 

Efter vår lilla shoppingrunda var vi svettiga och tog plats vid poolen. Bad, lek och chill så gott det gick. Bästa räddningen mot uttråkade barn denna semester har varit ett ritblock och kritor. Så simpelt men ack så användbart. Det har vi med oss överallt - till restauranger, poolen, havet och ja you name it. Mysigt att sitta och rita i skuggan samtidigt som man äter chips och smuttar på Elias favoritdrink tequila sunrise, utan tequila såklart. 

Efter lunchen hade vi två trötta barn. Den ena somnade med efterrätten i munnen, haha. Så medan barnen tog en tupplur med pappsen fick jag lite egentid vid poolen. Försöka få lite färg på sig! Varför ska det vara så omöjligt att få bruna ben? Har varit väldigt noga med att smörja in mig med solskyddsfaktor, men benen har jag fuskat med. Likförbannat bränner jag axlarna där jag har haft spf 50 men benen är fortfarande likbleka... 🙄

Eftermiddagarna här nere har varit lugna och sköna. Barnen har lyckats sova en stund (faktiskt typ 2 timmar) varje dag och brukar vakna runt 15-16-tiden. Då brukar vi mysa i sängen, spela lite surfplatta, chilla på balkongen, äta chips och duscha. Runt 19-tiden har vi ätit middagarna. Just ikväll skippade vi hotellets buffé och gick vi ut på en annan restaurang. Mysigt och gott. Men tröttheten var extrem ikväll. Vi gick hem tidigt och ligger nu och myser i sängen. Som längst har vi varit vaken till 22-tiden tror jag! Hehehe. Men då vaknar jag pigg och utvilad vid 7-tiden varje morgon. Har faktiskt lyckats vakna före barnen varje dag. Så mysigt att gå ut på balkongen och få kaffe av pappa innan alla vaknar! 👌🏼

Nu ska vi försöka sova så vi pallar med ytterligare en dag med sol och bad imorgon. Krama ut det sista ur denna resa! ☀️




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0