shoppingtisdag

Imorse ringde klockan 06:30 och jag kände mig helt förvirrad. Vart fasen är jag? Var helt inställd på att jag var hemma, men just ja... På jobbet. Inget snoozande alltså. Efter en lugn stund i min ensamhet med kaffe och macka kom mina kollegor och bytte av mig. Himla skönt att rulla hemåt i vetskap om att en ledig dag väntade!

Väl hemma möttes jag av en öppen ytterdörr och kaffedoft enda ut i hallen. Påtår! Och pusskalas med min lilla Edwin. Eller ja, jag försökte pussa på honom så gott det gick...

En lugn morgon hade vi verkligen. Jag passade även på att hoppa in i duschen och göra mig redo för våran planerade shoppningtur. Edwins mormor och morfar tyckte minsann att det var alldeles för längesedan han sov hos dom, så en övernattning var planerad sedan förra veckan. Då kom vi (eller jag) på den briljanta idéen att åka till Sundsvall efter att vi lämnat Edwin på Norrvägen."JAAA" skrek min käre sambo och hoppade upp och ner av lycka. Typ. Nästa. Inte alls egentligen. Men han gick med på mitt förslag iallafall och vi kom iväg!

En mysig shoppingdag. Och förbannat jäkla dyr. Vi som inte skulle handla något? Nej men några tusenlappar hit eller dit är väl inget... Fast jo. Nåja, vi är himla nöjda med alla inköp! Det blev bland annat en förvaringshylla till allt smålego, fleecefiltar till altanen, en solstol (blev snål och köpte bara en hahahaha), gunga och häng-ringar till barnen, kläder, en ny torkvinda, belysning, lego, ny almanacka, presenter och en massa annat. Fattar inte att det kunde bli så dyrt? Blir alltid lika förvånad varje gång! 😂

Efter en god taco/chili-middag kände vi oss nöjda och åkte hemåt. En vanlig människa brukar väl bli trött av att shoppa en hel dag, men jag går igång rejält och blir speedad till tusen när jag kommer hem... Allt ska packas upp PÅ EN GÅNG och läggas där det hör hemma. Samtidigt ska jag gärna kissa och påbörja ett annat projekt mitt i allting. Idag blev det målning direkt när jag kom hem, hann inte ens få av mig väskan innan jag var igång typ... Men jag hade en bild i huvudet, och den bilden måsta till varje pris bli verklighet. Vi köpte ju legoförvaring som skulle upp på väggen i barnens lekrum, så det gamla blombordet vi hade skulle ju passa perfekt under hyllan. Under förutsättning att det förvandlades till vitt. Sagt och gjort... Jag målade, packade upp, rensade i barnens lekrum, flyttade runt på olika saker, tömde garderoben i lekrummet på sängkläder och flyttade allt till nya skåpet uppe, jag dansade runt till hög musik och fjäskade för Mattias så att han skulle hjälpa mig. Allt på samma gång. Men det funkade! Allt blev fix och färdigt. Legohörnan blev jättebra! Även torkvindan, gungan och häng-ringarna ute i trädgården. Längtar tills ungarna får se allt. Hihihihihi.

Mattias stekte hamburgare till sen middag som vi avnjöt tillsammans med en kall öl. Mysigt att få vara helt själva en kväll faktiskt... Nu blir det dock sova sova sova. Imorgon är det dags för jobb igen, mellan 07:00-14:00. Men en fågel viskade i mitt öra att jag fick sovmorgon till 07:45 och det tackar man ju inte nej till. Godnatt vänner och fiender!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0