kaffe klockan 22:00

Godnatt. Ja, jag ligger i sängen på jobbet just nu och kan verkligen inte sova. Så kan det gå när man inte har koll på klockan och dricker kaffe vid 22-tiden... 

Onsdagen bjöd tyvärr inte på någon sovmorgon som jag hade hoppats. Kidsen ville prompt kliva upp samtidigt som tuppen... Men solen lyste ju faktiskt, och då känns det alltid lite lättare att masa sig ur sängen. Efter kaffe, frukost och påklädning skyndade vi oss ut för att fånga dagen! 

Barnen lekte bra tillsammans och jag fick en snilleblixt; olja in soldäcket och trädgårdsmöblerna. Sagt och gjort. Jag plockade fram en jäkla massa leksaker och tog ut till barnen, även lite fika. Sedan satte jag igång! Det gick bra och resultatet blev helt klart till det bättre, även om soldäcket inte blev så mörkt som jag hoppats på. Dessutom sket det sig bra nog med soffan i trädgårdsgruppen med... Den måste ha varit behandlad med något helt annat än bordet och fåtöljerna? Den sög inte åt sig ett skit. Det bara kladdade och lyste igenom. Försökte ändå så gott jag kunde, så vi får hoppas att det blev någorlunda. Annars får Mattias minsann slipa och göra om det. Skönt att få det gjort iallafall, och hur än det går med soffan så blev allt mycket snyggare och mer enhetligt nu! 

Mitt på dagen åt vi lunch och i samma veva kom min kära kusin Frida och hälsade på. Hon fick såklart också äta våra delikata potatisbullar! Sedan blev det lek, fika och chill. Mysigt värre! 

Eftermiddagen ägnades åt att laga middag, äta och sedan leka ute. Kring 16:30-tiden möttes jag och Mattias i dörren. Han kom hem från jobbet och jag skulle åka... 

Kvällen på jobbet har varit lugn och trevlig. Vi har såklart tittat på fotboll och surat över att Sverige förlorade. Lite kvällsfika och vanligt skitsnack med. Nu är jag dock ensam och har sagt godnatt till alla ungdomar. Hoppas bara jag kan somna snart, för klockan ringer 06:30 imorgon... 😴




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0