hemlig babyshower

Helgen är kommen! Så himla skönt att få vara ledig och inte ha någonting planerat för en gångs skull. Eller jo, gårdagen var planerad in i minsta detalj faktiskt... Babyshower för vår älskade Carolin! 👶🏻🎈

Vi är ju ett tjejgäng som verkligen satt ihop under skoltiden. Jag, Carro, Johanna, Marlene, Emilia och Evelina. Da gang. Just nu bor vi utspritt över hela landet, så gissa om det var svårt att planera in en dag som alla kunde?! Jag menar, man reser ju inte hem från Gotland och Stockholm bara sådär när alla har jobb och fullt upp... Men vi lyckades hitta en dag när precis alla kunde, när alla var lediga och när vi visste att Carro skulle vara hemma på kvällen. Det blev mycket hemligt prat med Hannes, han skulle se till så hon inte hade några andra planer! 

Så, igår på dagen träffade jag Emilia och Evelina för lite lunch och shopping. Tur att Emilia var med och satte stopp för mig, annars hade jag nog varit kvar på stan än... 

På tidiga kvällen åkte vi alla hem till Carro och Hannes. Mamman herself var på jobbet och hade ingen aning om att en babyshower var på G. Det enda hon trodde var att jag och Emilia skulle komma sen på kvällen och ha lite mys bara, för hon visste ju att Emilia var på hembesök. 

Vi pyntade och donade ute på deras inglasade altan. Fram med fika, tårta, bubbel och presenter! Hannes åkte iväg och tränade, så när Carros bil rullade upp på uppfarten gömde vi oss. Hon förväntade sig att komma hem till ett tomt hus alltså. När vi hörde att hon kom in genom dörren startade vi igång ett ljudklipp med bebisgråt, i högtalarna utifrån den inglasade altanen, samtidigt som vi satt där helt tysta och tryckte. 

Hon blev så himla chockad och glad när hon kom ut och vi hoppade fram. Reaktionen var priceless att se! En underbar överraskning och en blivande mamma som blev rörd till tårar. Där satt den!

Vi fick en himla mysig och rolig kväll med prat, fika, presentöppning, frågesport och "gissa bajset". Äta smält choklad ur blöjor, hehehe. Verkligen en lyckad kväll, och det känns så bra att våran lilla Carro blev glad. Nu har vi försett det lilla barnet med lite minnen från oss tjejer... Bland annat en minikånken, färg o form-filt, nalle, kläder, geggamoja-snuttis, mysiga tofflor och lite mer. 

Runt 22:30-tiden tackade vi för oss, vår trötta blivande mamma skulle upp och jobba dagen efter. Men för några av oss blev det lite "after-babyshower" med vin och tjatter. Jag, Marlene och Johanna åkte hem till Marlenes mamma och hade det mysigt enda in på natta. Så kul att få lite extra tid med Stockholmstjejerna och prata minnen, skratta och bara vara! 

Natten blev alltså väldigt sen, så gissa om det var ljuvligt med en sovmorgon imorse? Fick sova galet länge, tack min älskade familj... 

Nu är det Lördag och jag har hemmamys med barnen. Vi leker, donar och tar det lugnt bara. Var nyss till Ica och köpte en nya blomma till balkongen och lite go-fika. Just nu sitter jag med färg i håret (ja jag veeet...) och sen ska vi åka till barnens farmor och farfar. Middag! 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0