fin ledig dag

En ledig dag från jobbet. Som upplagt för sovmorgon och en dag i soffan kanske ni tänker... Nejdå. När klockan var 08:00 hade jag redan hunnit dricka kaffe, bäddat rent i sängarna, städat toaletterna, slängt in en tvätt och plockat ur diskmaskinen. En rivstart med andra ord. Sedan körde jag ut grabbarna när det var dags för det lite tyngre arbetet...

Mattias och Edwin packade med lite fika och åkte till lekparken. Själv kavlade jag upp ärmarna (hade dock linne) och satte igång. På med bästa musiken i hörlurarna och rulla fram gräsklipparen! Tur att jag är sådär knepig så att jag finner det oerhört tillfredsställande att klippa gräs. Ja, jag näst intill älskar det. Wierdooooo!

När gräset var klippt var det husets insida som behövde en omgång. Plocka, damma och dammsuga! Lagom tills att jag var klar kom grabbarna hem, men dom stannade ute. Edwin kände för ett dopp i poolen!

Innan det var dags för lunch hängde jag ut tvätten, premiär på nya torkvindan. Ljuvligt. Ytterligare en såndär tillfredsställande känsla... "Aaah, husliv" liksom.

Efter lunchen åkte vi till farmorn och farfarn i Bobygda. Edwins faster och ena kusin från Dalarna var också där. Snacka om lycklig kille som fick leka med coola storkusinen Frida helt själv. Dom hade husvagnen med sig, och eftersom Edwin är helt galen i husvagnar (?) så kändes det nog som julafton för honom när han fick leka campingliv med Frida!

Förutom att leka camping hann vi även fynda lite på Säcken. Två t-shirts till Edwin, ett par haremsbyxor mer döskallar till Elias och två små minikrukor till lekrummet. Fint serru! Sedan blev vi såklart bjudna på middag. Brända kotletter, fast med kyckling, och ris. Sedan gjorde Frida pannacotta till efterrätt. Mums!

Vid 16:30-tiden tackade vi för oss och rullade hemåt. Himla skönt att komma hem till ett nystädat hus. Bara vi själva som behövde en sanering... Vi hoppade direkt in i duschen, sedan i myskläderna!

På tidiga kvällen fick vi besök av Carro. Mattias åkte och fiskade, så efter att Edwin hade somnat hade vi en mysig tjejkväll. Hon hade köpt med sig jordgubbar, melon och en flaska bubbel. Alkoholfritt givetvis. Hon körde ju bil... Och råkar ha en bebis i magen!

En lugn kväll i soffan med fotboll och skitsnack. Nu är det dock dags att hoppa ner i sängen, den där renbäddade... Ren och skär lycka! Imorgon är det back to work som gäller. Och även resten av helgen. Heja heja heja! 💪🏼



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0