en fin torsdag

Och så blev det torsdag! Det gick faktiskt bra att komma upp ur sängen imorse på jobbet. Lyckades väl skrapa ihop några timmars sömn, men jag behövde ändå tre koppar kaffe för att komma igång. Strax innan 08-tiden kom två kollegor och bytte av mig, så då skyndade jag mig att åka till Dackås en sväng. Hade visst en flaska bubbel att hämta där. En liten midsommar-flarra! 👌🏼

När jag kom hem till Forsa mötte jag Mattias i dörren, hans tur att åka och jobba. Själv gick jag in till barnen som satt och åt frukost. Underbart att få pussa och krama på bästa ungarna! 

Men tröttheten gick i att förneka... Min kära mamma hörde av sig och undrade om hon skulle komma och hämta barnen så att jag fick vila en stund. Ja gärna! Både Elias och Edwin blev överlyckliga över att få följa med mormor/bonusmormor. Win-win för oss alla! 

Men kunde jag sova? Nej. Såg hemmet ut som ett bombnedslag? Ja. SÅ VAD GJORDE JAG? Skrev en lång to-do-list och körde på i full fart. Musiken på högsta volym, sedan betade jag av punkterna en efter en. Plocka upp alla leksaker, tömma diskmaskinen, slänga in en tvätt, vika ren tvätt, städa toaletterna, damma, dammsuga, torka golven, åka med sopsorteringen och åka på Ica. Midsommarstädning och en riktig jäkla midsommarhandling. En såndär handling när man fyller sex kassar och summan hamnar långt över tusenlappen... 🙄

Men jäklar vad bra det kändes när allting var klart. Hemmet rent och fint, tvättkorgarna tomma och kylskåpet överfullt. Nu kan det bli midsommar! 

Jag åkte upp till mamma och barnen när jag var färdig. Fick pannkaka till lunch och sedan kaffe ute i finvädret. Bästa mammi. 

Resten av eftermiddagen spenderade vi hemma. Lek blandat med soffmys och utelek. Vi gjorde lite av varje helt enkelt. När Mattias kom hem från jobbet startade vi grillen. En god grillmiddag bestående av kött, korv, majskolvar, potatisgratäng, sallad och såser. För att fira in midsommar och att Mattias nu har semester! Riktigt gott, och mysigt att äta ute på altanen. 

Kvällen spenderade vi utomhus allihopa. Solen lyste fint och barnen lekte så bra ihop. Mattias rökte fisk nere vid vedboden och jag passade på att spola av soldäcket och altanen med vattenslangen. Gick ett varv och vattna blommor med och plockade in en härlig midsommarbukett till köket. När jag gick in lite snabbt för att gå på toaletten fick jag en chock när jag såg att klockan var strax innan 20-tiden. Ooops! Sängdags för pojkarna... 

Båda grabbarna somnade fort efter en rolig dag. Mamma berättade att min morfar hade kommit och lekt med pojkarna medan dom var hos henne. Han kom med glass och satt sedan och byggde lego med dem länge, vilket både Elias och Edwin tyckte var jättekul. 

Kvällen har varit lugn i soffan. Tog en dusch och mumsade på lite choklad. Är dödstrött efter jobbnatten och dagen som gått i 110 ungefär. Men nöjd, så himla nöjd. Nu är jag ledig enda tills måndag eftermiddag! 👌🏼






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0